Начало WRC News Отборите от WRC настояха за запазване на настоящите технически правила

Отборите от WRC настояха за запазване на настоящите технически правила

WRC 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Отборите от WRC настояха за запазване на настоящите технически правила. Затова те изпратиха общо писмо до ФИА, в което призовават текущите разпоредби да останат в сила и през следващата година.

В края на миналата седмица стана ясно, че Хюндай, М-Спорт и Тойота са написали колективно писмо до ФИА В него те изразяват необходимостта настоящите технически правила в категория Rally1 да издържат до края на 2026-та, какъвто беше предварителния план

В края на февруари работната група на ФИА за WRC разкри визията си за бъдещето на ралитата на най-високо ниво. Тя направи множество предложения, включващи промени в техническите и спортните правила, както и популяризирането на категорията. Предложенията ще бъдат гласувани на заседанието на световния съвет за автомобилен спорт през юни. Ако получат достатъчно гласове, те трябва да влязат в сила още догодина.

Отборите от WRC Rally1 демонстрираха единодушната си подкрепа за предложените промени в спортната част на шампионата. От друга страна, планът на ФИА за промяна на техническия правилник за следващата година срещна силна съпротива от страна на пилотите и производителите в WRC.

ФИА възнамерява да премахне хибридното задвижване от автомобилите от клас Rally1. Федерацията планира допълнително да намали ефективността на автомобила чрез намаляване на аеродинамиката и рестриктора за въздух. Целта е представянето да бъде приведено в по-близко съответствие с автомобилите от Rally2. Те съответно ще разполагат с повече аеродинамика и производителност чрез комплект за обновяване. По този начин трябва да се увеличи броят на участниците в WRC.

Основното притеснение на всички екипи е свързано е краткият срок за въвеждане на тези промени. Предложената ратификация на правилника предлага шестмесечен срок за проектиране, тестване и валидиране на ревизираните автомобили.

Най-големи опасения изрази Хюндай. Според Сирил Абитебул, южнокорейският производител няма да може да свърши толкова много работа в този кратък срок. Абитебул също така сподели разочарованието си от факта, че неговият отбор е трябвало да се откаже от значителна инвестиция в подобрения на модела i20 N, които в съответствие с настоящите правила. На практика всичко това ще бъде напълно излишно през следващата година

„Изразихме мнението си през декември, януари и февруари. В един момент трябва просто да се справиш с това и да приемеш, че управителният орган е взел своето решение. Единственото, което трябва да разберем, са последиците от него от гледна точка на конкурентоспособността в WRC“, сподели Абитебул.

„Хюндай е много отдаден на рали спорта. Искаме да бъдем сериозен конкурент и искаме да направим това, което трябва да направим, за да имаме конкурентен автомобил спрямо нашите конкуренти.“

„Имахме добри резултати в първите кръгове. Всички сме съгласни, че имаше някои благоприятни обстоятелства, въпреки че Тиери [Нювил] беше забележителен в Монте Карло. Знаем, че все още имаме ясно изразено предимство спрямо Тойота. Сега сме изправени пред ситуация, в която това предимство трябва да остане за още две години“, добави шефът на Хюндай.