Себастиен Ожие поведе в рали Турция, 11-ти кръг от световния шампионат (WRC) за 2019 г. Шесткратният световен шампион излезе начело в съботния ден с внимателно каране по тежките отсечки. Втори в генералното класиране на ралито е съотборникът му в Ситроен Есапека Лапи, а трети е пилотът на Хюндай Андреас Микелсен.
With a +0.2s lead it’s @SebOgier who now leads @rallyturkey – but with 4 stages to run back in the rocky terrain of the north, anything can happen….#wrclive pic.twitter.com/YZMrqNP7y3
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 14, 2019
„Беше много добър ден. Нямахме проблеми, а ритъмът ни бе страхотен. Утре трябва да довършим работата”, коментира Ожие
„Нямахме каквито и да са технически проблеми с C3 WRC. Не беше леко, но направихме дързък избор на гуми сутринта и това ни се отплати. Следобед бе ужасно горещо и гумите бяха изключително сериозно натоварени. Опитахме да сме внимателни, да не поемаме твърде много рискове. Целта ни сега е да стигнем до финала на тази позиция и ако може, да вземем някакви точки в пауърстейджа.”
Лапи е само на 0,2 секунди от съотборника си, но едва ли ще се бори сериозно с него в неделя
Целта на финландеца ще е да постигне максимално силен резултат.
„Няма значение дали тази вечер водим или сме втори. Важното е да стигнем до финала с този резултат. Много съм доволен от представянето си до момента въпреки една малка грешка. Подходът ни бе разумен и очевидно сме бързи на тази настилка”, обясни Лапи.
?? Overall after SS13
1️⃣ @SebOgier
2️⃣ @EsapekkaLappi +0.2
3. Mikkelsen +1:17.1
4. Suninen +1:26.9
5. Sordo +2:24.7
6. Latvala +3:14.4 ?
7. Meeke +3:29.5?
8. Neuville +4:38.2
9. Tidemand +6:55.8#WRC #C3WRC pic.twitter.com/53OmSOa5N4— Citroën Racing (@CitroenRacing) September 14, 2019
Микелсен е на над минута зад Ожие, но се чувстваше доста уверен зад волана.
„Представянето ни днес беше добро. Вървяхме с чудесно темпо, така че има много позитиви, които да извлечем. Допуснах само една малка грешка заради прахоляка, но иначе нямах сериозни пропуски. Колата работи страхотно и ни даде цялата необходима увереност. Управлението на гумите е ключово. Моите се износваха сериозно, но като цяло сме в добра форма преди последната битка”, каза норвежецът.
Съотборникът му Тиери Нювил далеч не бе така удовлетворен от съботата в Турция
Той излетя и се обърна сутринта. С навигатора му Никола Гилсул успяха върнат колата на трасето, но изгубиха над 4 минути и са осми в подреждането.
„Няма как да скрия разочарованието си”, призна Нювил. „Вложихме огромни усилия и затова ни е трудно да приемем нещо, което лесно можеше да се избегне. Беше комбинация от десен и тесен ляв завой. Мислех, че съм видял кривата в прахоляка, но се оказа малка канавка и колата се обърна настрани. Загубихме над 4 минути, докато я изправим.”
„Ситуацията е такава, каквато е. Трябва да продължим да натискаме и да останем с положителна нагласа. Многократно сме виждали нещата да се променят бързо, когато борбата за титлата е толкова оспорвана.”
? LIVE NOW: We’re back with more rock and roll ?? Tune in to follow all the drama as it happens ➡️ https://t.co/0nWOJAkkTv
#WRC #WRClive #RallyTurkey @HMSGOfficial @thierryneuville pic.twitter.com/ia9WH2QbYA
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 14, 2019
Full focus on the Power Stage where we will try to take maximum points tomorrow.
Fight is far from over ?? #WRC #RallyTurkey #HMSGOfficial #ZEISS #ZEISSVisionCare pic.twitter.com/Unsn1SxNx2— Thierry Neuville (@thierryneuville) September 14, 2019
От Танак отпадна от битката на много ранен етап в събота. Повреда в ECU-то на автомобила му го спря още преди обяд.