Начало Рали Ожие пръв в Испания, Фолксваген с конструкторската титла, Кубица шампион във WRC2

Ожие пръв в Испания, Фолксваген с конструкторската титла, Кубица шампион във WRC2

36
0
Мико Хирвонен

Шампионът в световния рали шампионат Себастиен Ожие преодоля изоставане от 45 секунди в последния ден на рали Испания и спечели предпоследната WRC надпревара за сезона. Триумфът, с който Фолксваген спечелиха и конструкторската титла в първенството за 2013 г., бе още по-голям заради второто място на Яри-Мати Латвала. Единственото разочарование за екипа бе отпадането на Андреас Микелсен, който бе зад волана на третото Поло R WRC. Норвежецът спечели първите две неделни отсечки, но в края на надпреварата счупи окачването на автомобила си.

Това бе осма победа за Ожие тази година – дебютна за Фолксваген във WRC. Той финишира на почти 33 секунди пред съекипника си, а подиума допълни Мико Хирвонен (Ситроен DS3 WRC).

Да спечелим всички титли в един сезон е просто невероятно. Като се има предвид, че това е първият ни сезон в световния рали шампионат, то постижението е дори още по-сериозно. Спечелването на короните при пилотите и навигаторите бе сбъдната мечта за целия екип, както и за Себастиен и Жулиен Инграсиа – още повече, че се случи в домашния им старт. Но конструкторският триумф е дори по-важен за един производител, защото доказва, че не само състезателят е изключителен, но и автомобилът му – коментира спортният директор на Фолксваген Йост Капито.

Ожие започна атаката през последния ден в Испания, когато екипажите се прехвърлиха от асфалтови отсечки на етапи на чакъл, от четвърта позиция. Притесненията, че вдигнатият от преминаващите коли прахоляк ще се задържа във въздуха, се оправдаха. Видимостта бе затруднена допълнително от ъгъла на слънчевата светлина. Това обаче като че ли не повлия на французина, който бе изключително бърз от самото начало.

Беше фантастичен ден. Натиснахме наистина много здраво. Не знаехме дали е възможно да спечелим, тъй като бяхме наясно с проблемите с праха. Но сутринта поехме някои рискове. Бяхме бързи, а и имах сто процента довери в бележките си – заяви Себастиен.

Той посвети успеха си на загиналия по-рано този месец британски пилот Шон Едуардс, който водеше в Порше Суперкъп. Двамата бяха съотборници по време на уикенда за Гран при на Монако, когато Ожие участва в кръг от едномарковото първенство.

Латвала преживя драма, след като на финала на предпоследната отсечка Поло-то му се запали. Причината бе теч на гориво, към което се прибави и проблем с диференциала. Финландецът се справи с всичко и доведе автомобила си до финала, при това на втора позиция.

Хирвонен пък едва ли очакваше да е на подиума, но се озова там след отпадането на съотборника си Дани Сордо. Испанецът бе на път да запише наистина силно представяне в домашното си състезание, когато катастрофира и счупи окачването. Мико заяви, че съжалява за съекипника си. Третото му място бе истински късмет и заради факта, че по-рано се завъртя.

Стана същото, заради което отпаднах в Сардиния, но този път продължих. На един тесен завой излетях от пътя и трябваше да се върна на задна. Беше глупаво да губя така време – призна финландецът.

Четвърти завърши Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), следван от съотборниците си Евгени Новиков и Мадс Остберг. Седми и осми се класираха Мартин Прокоп и Хейдън Падан, а топ 10 допълниха Роберт Кубица и Абдулазис Ал-Кувари.

Кубица пък спечели в Испания титлата във WRC2. Той взе пета победа в класа си (от седем участия). Полякът дръпна напред още от самото начало – преди съперниците му да се сблъскат с проблеми и авансът му на финала бе цели четири минути.

Целта ми тази година бе различна, но някак си знаех, че ако уча бързо какво се случва на чакъл, мога да постигна добър резултат. Бях доста сигурен, че на асфалт ще съм бърз. Щастлив съм, но ми предстои още дълъг път във възстановяването ми. Не е тайна, че желанието ми е някой ден да се върна към едноместните състезателни автомобили. Ралитата обаче ми помогнаха страшно много тази година – заяви Кубица.