Начало WRC News Ожие с комфортна преднина преди финалния ден на рали Мексико

Ожие с комфортна преднина преди финалния ден на рали Мексико

238
0
Себастиен Ожие, Тойота
Себастиен Ожие, снимка Тойота

Себастиен Ожие поведе преди финалния ден на рали Мексико. Пилотът на Тойота има комфортна преднина спрямо своите съперници и се доближава до рекорден седми успех в чакълената надпревара. Втори с изоставане от 35.8 сек. е неговият съотборник Елфин Еванс. Трети е Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай изостава с 40.1 сек. спрямо Ожие.

Ожие поведе в началото на третия ден на тазгодишното издание на рали Мексико. Надпреварата в Северна Америка е трети кръг от сезон 2023 в световния рали шампионат. Пилотът на Тойота се възползва от отпадането на тогавашния лидер Есапека Лапи. Финландецът удари електрически стълб в първата съботна отсечка, след което неговият Хюндай i20 N Rally1 се запали. Следователно Лапи бе принуден да се оттегли от състезанието и да предаде водачеството на Ожие

След като поведе, Ожие контролираше събитията в съботния ден. Опитният французин не предприемаше големи рискове и управляваше добре гумите на Пирели. След края на вчерашния ден Ожие води с повече от 35.8 сек. от Еванс и се доближава до още едно успех в Мексико. Това ще бъде специален триумф за французина, тъй като именно тук той направи дебюта си в най-високото ниво на WRC през 2008 г.

„Смятам, че тази преднина е добра. Това беше още един силен ден за мен. Имахме малко по-различен подход, след като Есапека отпадна първия етап тази сутрин“, сподели Ожие.

„Нямаше нужда да поемаме твърде много рискове, но все пак успяхме да запишем някои добри времена и да увеличим преднината си. Днес има още няколко дълги етапа, което означава, че не можем да си позволим да се отпуснем“, каза още пилотът на Тойота.

Второто място е заето от Еванс. Британецът обаче има не толкова голяма преднина спрямо Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай диша във врата на своя съперник от Тойота след като записа четири етапни победи и стопи доста от изоставането си.

Четвърти е Кале Рованпера. Действащият световен шампион така и не успява да покаже добра скорост в рали Мексико. Пилотът на Тойота изостава с повече от минута и половина спрямо Ожие и няма шансове за подиума освен ако не се случи чудо.

Петото място е заето от съотборника на Нювил Дани Сордо. Испанският ветеран също се сблъска с редица проблеми в Мексико и изостава с повече от 2 мин. спрямо лидера Ожие. Сордо все пак има достатъчно голям аванс пред останалите си съперници от класа Rally1. Топ 10 се допълва от състезателите от WRC2 Гас Грийнсмит (Шкода), Адриен Фурмо (Форд), Емил Линдхолм (Шкода), Оливър Солберг и Кайетан Кайетанович също с Шкода. Победителят от Швеция От Танак заема 11-тото място. Пилотът на М-Спорт Форд успя да навакса част от изоставането си след като получи повреда в турбокомпресора в петък. Междувременно съотборниците му Пиер-Луи Лубе и Джордан Сердеридис заемат последните позиции заедно с Такамото Кацута.