Начало WRC News Лапи на върха след края на втория ден на рали Мексико

Лапи на върха след края на втория ден на рали Мексико

491
0
Есапека Лапи, Хюндай
Есапека Лапи, снимка Хюндай

Есапека Лапи зае първата позиция след края на втория ден на рали Мексико, трети кръг от сезон 2023 в WRC. Пилотът на Хюндай не се сблъска с никакви драми и показа отлично темпо по тежките чакълени планински етапи около град Леон. Втори с изоставане от 5.3 сек. е Себастиен Ожие. Състезателят на Тойота е основният съперник на Лапи за победата в състезанието. Трети с изоставане от 30.1 сек. е Елфин Еванс също с Тойота.

Лапи и Ожие водеха оспорвана битка през целия петъчен ден от тазгодишното издание на рали Мексико. Двамата бивши съотборници си разменяха както лидерството, така и няколко етапи победи. Лапи натисна повече в осмия и деветия етап, което му позволи да се откъсне малко от Ожие. Въпреки това обаче французинът продължава да диша във врата на своя съперник и да се възползва от всяка негова грешка

„Малко съм изненадан, но го приемам така, както е. Това вероятно беше един от най-хубавите дни в кариерата ми“, сподели Лапи.

„Винаги съм се надявал, че ще мога да се боря на върха, но никога не съм мислил за това, че ще водя и ще се боря срещу Ожие. Не мислех как ще протече вчерашния ден. Просто бях уверен, че темпото ни ще е добро“, добави пилотът на Хюндай.

Еванс заема временното трето място на подиума в рали Мексико. Британецът изостава с 30.1 сек от времето на Лапи и с 24.8 сек от своя съотборник Себастиен Ожие. Проблемите на британеца бяха основно свързани с липса на достатъчно сцепление.

Петъчният ден на рали Мексико беше огромно изпитание за по-голямата част от екипажите. Температурите по отсечките бяха близо 30 градуса по Целзий. Това, в комбинация с надморска височина от над 2750 метра денят натоварваше сериозно и новото поколение автомобил в WRC.

Четвъртото място е заето от Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай бе възпрепятстван от повреда на хибридния агрегат, последвана от блокирал заден десен амортисьор и повреден ботуш на задвижващия вал следобед. Въпреки всички затруднения, белгиецът има изоставане от 39.8 сек. от Лапи.

Действащият световен шампион Кале Рованпера беше един от сериозно засегнатите от трудните условия в Мексико. Пилотът на Тойота губеше време в почти всички отсечки и завърши вчерашния ден с близо минута пасив спрямо Лапи. Шестото място е заето от Дани Сордо с Хюндай. Опитният испанецът изгуби около минута след като спука гума в седмия етап и се срина няколко места назад

Междувременно От Танак отпадна от борбата за първото място. Пилотът на М-Спорт Форд и временен лидер в шампионата загуби повече от 14 минути заради повреда в турбокомпресора по време на сутрешните минавания. Като цяло вчерашния ден беше наистина катастрофален за екипа на Малкълм Уилсън след като Пиер-Луи Лубе и Джордан Сердеридис се оттеглиха от рали Мексико заради различни проблеми.

Такамото Кацута (Тойота) допусна грешка и се преобърна по време на петия етап. За щастие японецът и неговият навигатор Арън Джонсън се отърваха невредими след този неприятен инцидент.

След проблемите на редица пилоти от клас Rally1, челната десетка се допълва от състезатели от WRC2. Това са Гас Грийнсмит (Шкода), Адриен Фурмо (Форд), Емил Линдхолм и Кайетан Кайетанович също с Шкода.