Пилотите от Формула 1 са доволни от забраната за инструкции по радиото, твърди управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун.
ФИА обяви, че от Гран при на Сингапур нататък ще прилага стриктно точка 20.1 от спортния правилник на F1, която гласи, че пилотът трябва да управлява сам и без помощ болида си през цялото време. Заради това се забранява на състезателите да бъдат давани редица съобщения и инструкции – за настройки на задвижващата и други системи, за горивния поток, за необходимостта да се пести бензин и колко е нужно да се спести, за баланс и настройки на спирачките и т.н. Данните за предавки, налягане и температура на гумите, износване и температура на спирачките ще бъдат забранени от Гран при на Япония нататък.
От федерацията уточниха също така, че не позволяват използването на кодове или питбордове за предаване на този тип съобщения.
Екълстоун не само подкрепя действията на ФИА – той обяви, че цялата идея за орязване на инструкциите по радиото е негова:
– От мен започна всичко, да. Мисля, че никой от пилотите не иска радио. Всичките са щастливи, че се маха. Те карат колите, би трябвало да знаят какво е правилно или не. Не им е нужно някой от питуола да им казва какво да правят. Имаме правило, че състезателите трябва да управляват автомобила си без помощ. А непрекъснато им се помага – все още. Дори след тези действия остават още много неща, които са в помощ на пилотите, а не би трябвало да ги има.
На въпрос дали Формула 1 е станала прекалено лесна за пилотите, англичанинът отговори:
– Не е леко, но е по-лесна, отколкото беше.
Представители на Гран при отборите ще се срещнат в Сингапур с рейс директора Чарли Уайтинг, за да уточнят всички вълнуващи ги въпроси относно тази промяна в работата им.