Формула Е показа за първи път концепцията за новото поколение болиди в шампионата за сезон 2017/18, след като търга за снабдяването с новите шасита спечели компанията Spark Racing Technology. Тя се занимава със създаването на хибридни и напълно електрически системи. Неин съсобственик е доскорошният спортен шеф на Рено във Формула 1 Фредерик Васьор.
Настоящата концепция все още е в начален стадий, към която впоследствие ще бъдат добавени и други компоненти, но вече в нея е внедрен защитния кокпит от типа ероскрийн, тествана миналия сезон и във Формула 1 от екипа на Ред Бул. В F1 повече се тества варианта halo, чието въвеждане обаче засега беше отложено.
Spark ще работи по шасито в техническо партньорство с Далара, като ръководителите на компаниите са се фокусирали върху автономността на болидите вместо върху скоростта. Включването на нови материали се очаква да доведе до намаляване на теглото на шасито с 40 килограма. Това се налага, за да се спести тегло за по-тежките батерии, които ще бъдат въведени от следващия сезон.
Те ще бъдат доставяни от Mclaren Technologies и вече ще са капацитет 54 KW, вместо досегашните 28. Така колите ще могат да изкарат около 45 минути на пълна скорост и така бъде избегнат задължителния сега питстоп за смяна на колите, поради свършването на енергията в батериите.
Аеродинамиката също е в центъра на вниманието на дизайнерите с увеличена ефективност. Отборите ще излязат с повече детайли по време на пресконференциите за предстоящото еГран При на Буенос Айрес идния уикенд, докато официалната премиера на болида се очаква да бъде около края на настоящия сезон.