Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Фрай: За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш...

Пат Фрай: За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш подходяща кола

51
0
Кими Райконен

Бившият технически шеф на Ферари Пат Фрай заяви, че на Кими Райконен трябва да бъде даден подходящ автомобил, за да се извлече максимумът от него. Според него Фернандо Алонсо е по-адаптивен от финландеца.

През 2014 г. Райконен и Алонсо бяха съотборници във Ферари. Испанецът записа два подиума (единствените класирания на Скудерията в топ 3) и спечели 161 точки, завършвайки шести при пилотите. Кими от своя страна бе 12-ти с 55. Той има и нов съекипник за 2015 г. – Себастиан Фетел, като един от най-интересните въпроси преди новия сезон е как ще се представи спрямо него. Фрай е категоричен, че на Райконен му е необходим автомобил, пасващ на стила му на управление, за да е на ниво.

– Въпросът има две страни. Едната е, че Фернандо по-принцип е по-адаптивен. Другата са ограниченията от колата и гумите, които влияеха на стила на каране на Кими – обяснява Фрай пред списание Моторспорт. – Често се случва, докато нагласиш предната част така, че да му пасва, задната да се превърне в проблем. С по-меки гуми проблемът в известна степен намалява – вижте Сингапур; при излизането си със суперсофт изведнъж бе толкова по-бърз. Но като цяло с този болид (F14 T на Ферари) и гуми грижите са с всички спецификации. Почнеш ли да пестиш гориво пада температурата на гумите, не намираш баланс, натискаш наново и т.н. Фернандо се справя с проблемите.

Фрай обясни, че Райконен е особено чувствителен към предната част на автомобила си. Той работи с финландеца и Хуан Пабло Монтоя в Макларън, като тогава имали около седем различни варианта на предно окачване.

– За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш подходяща кола – каза още Фрай.

Около новия болид на Ферари за 2015 г. вече има куп слухове. Още в края на 2014-та пък се появиха публикации, че резултатите от тестовете в аеротунел били по-лоши дори от показателите на миналогодишния автомобил.