Бившият технически шеф на Ферари Пат Фрай заяви, че на Кими Райконен трябва да бъде даден подходящ автомобил, за да се извлече максимумът от него. Според него Фернандо Алонсо е по-адаптивен от финландеца.
През 2014 г. Райконен и Алонсо бяха съотборници във Ферари. Испанецът записа два подиума (единствените класирания на Скудерията в топ 3) и спечели 161 точки, завършвайки шести при пилотите. Кими от своя страна бе 12-ти с 55. Той има и нов съекипник за 2015 г. – Себастиан Фетел, като един от най-интересните въпроси преди новия сезон е как ще се представи спрямо него. Фрай е категоричен, че на Райконен му е необходим автомобил, пасващ на стила му на управление, за да е на ниво.
– Въпросът има две страни. Едната е, че Фернандо по-принцип е по-адаптивен. Другата са ограниченията от колата и гумите, които влияеха на стила на каране на Кими – обяснява Фрай пред списание Моторспорт. – Често се случва, докато нагласиш предната част така, че да му пасва, задната да се превърне в проблем. С по-меки гуми проблемът в известна степен намалява – вижте Сингапур; при излизането си със суперсофт изведнъж бе толкова по-бърз. Но като цяло с този болид (F14 T на Ферари) и гуми грижите са с всички спецификации. Почнеш ли да пестиш гориво пада температурата на гумите, не намираш баланс, натискаш наново и т.н. Фернандо се справя с проблемите.
Фрай обясни, че Райконен е особено чувствителен към предната част на автомобила си. Той работи с финландеца и Хуан Пабло Монтоя в Макларън, като тогава имали около седем различни варианта на предно окачване.
– За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш подходяща кола – каза още Фрай.
Около новия болид на Ферари за 2015 г. вече има куп слухове. Още в края на 2014-та пък се появиха публикации, че резултатите от тестовете в аеротунел били по-лоши дори от показателите на миналогодишния автомобил.