И трите автомобила C3 WRC на Ситроен, участващи в рали Финландия, финишираха в прочутата със скоростта си надпревара. Крейг Брийн и Скот Мартин записаха най-добрия резултат за екипа – пето място. Крис Мийк и Пол Нейгл пък бяха най-бързи в шейкдауна – нещо, което се случи за първи път с C3 WRC. Британският пилот обаче нямаше достатъчно увереност зад волана и темпото му падна. Освен това повреди управлението, след като удари камък в петък, а събота след друг сблъсък спука гума, която експлодира и нанесе допълнителни щети на колата. Междувременно Брийн поддържаше темпото на финландците в челото, въпреки някои неточности в бележките му. Впоследствие шефът на тима Ив Матон обобщи уикенда и представянето на екипажите си.
Как оценявате рали Финландия за Ситроен?
„Според мен показахме, че C3 WRC върви в правилната посока. Мийк даде някои добри времена, особено в началото на ралито. След това определено не успяваше да поддържа темпото на първите в класирането. Знаехме, че в точното това състезание подобно нещо ще го върне назад в класирането. Получава се омагьосан кръг: автомобилът вече не работи както трябва и е трудно да се навакса. Ето защо Крис кажи-речи през целия уикенд бе зад Брийн, който пък направи чудесно рали. Той финишира пети за пети път този сезон. Но бе пръв сред не-финландските пилоти през по-голямата част от уикенда.“
„Местните пилоти напълно контролираха ситуацията. Но събраните от нас данни през трите дни на ралито потвърдиха в кои области трябва да съсредоточим усилията си. Знаем, че колата е добра в известна степен и в зависимост от настилката и условията. Но работният прозорец, в който C3 WRC работи ефективно, става все по-голям.“
Може ли да се твърди, че пренареждането на екипажите за рали Полша бе правилно?
„Във Финландия Крис Мийк имаше правилен подход. Когато осъзна, че не може да се бори за победа, той прие ситуацията и контролираше темпото си, за да завърши и да даде добри времена, когато условията го позволяваха. Придобитият опит е толкова полезен за него, колкото и за инженерите ни.“
Сега WRC се отправя към Германия, където ралито е на асфалт. Какви са очакванията ви за представянето на Ситроен в десетия кръг от шампионата?
„Печелили сме тази надпревара 11 пъти от 2002 г. насам, така че рали Германия без съмнение е любимото състезание на Ситроен. В Корсика доминирахме в началото преди техническия проблем на Крис. Ето защо сме решени да постигнем по-добър резултат в Германия, но подходът ни ще остане разумен. Пътищата в Корсика и Германия нямат много общо, а и съперниците ни са работили през последните седмици. В десетия кръг за нас ще карат Мийк, Брийн и Андреас Микелсен.“
Преди това обаче Себастиен Льоб ще тества C3 WRC. Какво е значението на това събитие?
„Мислил съм за подобно нещо, откакто бе създаден общият отдел на PSA за автомобилен спорт. Желанието за подобен тест бе общо. Ще получим обратна информация от най-великия рали пилот на всички времена. А Себ ще може да утоли любопитството си и да покара най-новото поколение автомобили от световния шампионат.“