Техническият директор на Уилямс Пади Лоу смята, че прословутият квалификационен режим на двигателя на Мерцедес в заводските коли на тима има повече психологически ефект върху съперниците, а реално не дава голямо предимство на Сребърните стрели на пистата.
В първия кръг от сезона в Австралия Люис Хамилтън спечели полпозишъна с невероятна обиколка в 3-ата част на квалификацията, изпреварвайки с над 0.6 сек втория Райконен. Веднага започнаха спекулации, че това се дължи основно на специалния режим на мотора, който е бил използван чак в края на сесията.
Още тогава самият Хамилтън обясни, че със същия режим той е карал и в първата си бърза обиколка в Q3, когато бе с 0.8 сек по-бавен, и че голямото подобрение не се дължи на промени в настройките на мотора, а на неговата отлична обиколка, в която е успял да събере най-добрите си сектори.
Лоу, който до началото на миналата година беше технически шеф именно в екипа на Мерцедес, също смята, че квалификационният режим на тима е преувеличен като ефект и той няма такова голямо влияние върху времето за обиколка.
„Интересно е, когато да успееш да накараш другите да смятат, че имаш нещо специално, а всъщност да нямаш такова, заяви Лоу. – Всеки ние имаме такива режими. Сигурен съм в това. Но има смисъл в това да уплашиш другите, че ти имаш нещо повече.“
Пади също така поздрави бившия си екип за силната кола, която са направили и тази година: „Изглежда те успяха да запазят преднината си от миналия сезон. Работата, която са свършили, за да постигнат това, не трябва да се подценява. Иначе разликата между водещите 3 тима и останалите е почти същата.“