Land Rover отбеляза 68-годишна история с производството на последния автомобил от серията Defender в прочутия си завод в Солихъл.
За да отбележи повода, Land Rover покани повече от 700 настоящи и бивши служители на завода в Солихъл, участвали в производството на сериите автомобили Land Rover и Defender, за да видят и покарат някои от най-важните автомобили от историята на марката, включително първата серия Huey преди масовото производство, както и последния автомобил от производствената линия – Defender 90 Heritage с мек покрив.
В същото време Land Rover обяви нова програма за възстановяване на наследството, която ще бъде базирана на мястото на съществуващата производствена линия в Солихъл. Екип от експерти, включително някои дългогодишни служители, работили по Defender, ще отговарят за възстановяването на редица серийни автомобили Land Rover от цял свят. Първите автомобили ще бъдат пуснати в продажба през юли 2016 г.
„Честваме това, което поколения мъже и жени са направили, откакто се е зародила идеята за Land Rover. Серията Land Rover, сега Defender, е източникът на нашата легендарна проходимост, автомобил, който прави света едно по-добро място, често при доста екстремни условия. Винаги ще има специално място в сърцата ни за Defender, сред всичките ни служители, но това не е краят. Имаме славно минало, което да отстояваме, и прекрасно бъдеще, което да очакваме”, заяви д-р Ралф Спет, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover.
„Defender е истинска автомобилна икона и е много обичан по цял свят. Светът се е променил драстично през последните 68 години, но този автомобил си остава константа – нещо, за което никой друг автомобил не може да претендира. Последният модел от серията в продажба Defender възприема простотата, искреността и чара на автомобила – той представя своето наследство от серията Land Rover. Създаването на бъдещия модел на Defender, мечта на всеки инженер или дизайнер, е следващата вълнуваща глава от историята и ние нямаме търпение да се заемем с това предизвикателство”, допълни директорът на конструкторския отдел на групата в Jaguar Land Rover Ник Роджърс.