Пирели снабдяват отборите от Формула 1 с гуми от 2011 г. Дали обаче италианците ще продължат да бъдат основния доставчик и след края на 2016 г. все още не е ясно. Мишлен също искат да се завърнат във Формула 1 и подадоха официално заявление. Спортният шеф на Пирели Пол Хембри не крие, че с удоволствие неговата фирма ще продължи да бъде основен доставчик, но не иска това да е на всяка цена.
„Ще останем, само ако продължим да правим добър бизнес съвместно с Формула 1 и ако самия спорт иска да продължим работата си“, обяснява Хембри. „Ако нашата работа не получи достатъчно признание, тогава ще направим друго.“
Вместо признание в последните няколко години Пирели често получаваха критики. Дали за това, че гумите се износват прекалено бързо или за това, че изборът на смесите е прекалено консервативен, италианците често получават упреци от пилоти, отбори и дори фенове. Хембри смята, че тези критики не винаги са били справедливи.
„Често ни се създаваха трудности да правим това, което искахме да правим“, заявява Хембри, имайки предвид съкращаването на тестовете, което пък влияе и на възможностите на Пирели да развиват своите продукти. Освен това британецът смята, че често отборите хвърлят вината върху производителя на гуми, за да отклонят вниманието от собствените си проблеми и невъзможността тези проблеми да бъдат решени.
„Странно е, че единственият компонент еднакъв във всички коли от първата до последната е оплюван редовно, въпреки че има още толкова много променливи. Понякога това ни деморализира, въпреки че един производител трябва да е подготвен за подобни неща в моторните спортове.“
Освен това въпреки множеството претенции към производителят на гуми се често се забравя колко високи са изискванията във Формула 1 и че не всеки производител може да ги изпълни.
„Със сигурност в световен мащаб има множество производители, но само две компании са квалифицирани според ФИА. Това също не трябва да се забравя. Не може просто да влезеш във Формула 1 и да започнеш да правиш гуми. Изисква се и изключително сериозен ноу-хау.“
А този ноу-хау според Хембри не получава достатъчно ясно признание в спортната общественост.
„Имахме проблеми в едно състезание, но седмица по-късно вече бяхме решили тези проблеми“, връща се в спомените си Хембри към състезанието за Гран при на Великобритания през 2013 г. „Това показва нашата техническа компетентност и способността ни да реагираме бързо на проблемите. От тогава не сме имали подобни проблеми. Има други доставчици на техника, които много по-дълго време изпитват проблеми и много по-трудно ги решават.“
Хембри явно визира производителите на задвижващи системи и не крие гордостта си, че въпреки сериозно увеличените стойности на въртящия момент, натоварващи допълнително гумите, от миналата година насам Пирели не са имали никакви проблеми. Въпреки това според него италианците не получават необходимото признание за работата си.
„Когато имаш чувството, че усилията ти не получават заслужено признание, когато не се признава това, което инвестираш в спорта, тогава може би е време да преразгледаш ангажимента си към този спорт. Винаги съм казвал, че ние не искаме да останем на всяка цена във Формула 1. Нашият бизнес план трябва да върви.“
Според него за да се случва това, Формула 1 трябва да засили представянето си на някои важни за фирмата пазари.
„Нашият спорт е представен много добре в Южна Америка и особено в Бразилия, където исторически има огромни традиции. Същото е и в Европа. Но ние имаме нужда от по-сериозно представяне в Азия и Северна Америка. На тези пазари имаме нужда от повече публика. А това не зависи само от продукта, който хората получават по телевизионните екрани, но и от самата дистрибуция“, критикува косвено Хембри ексклузивните предавания по платените канали, които ограничават публиката.
„Ние не сме само технически партньор, но сме и спонсор. Нашите общи разходи са много по-сериозни от тези на един спонсор, който удобно седи в падок клуба на чаша шампанско. Спонсорството ни е едва една трета от нашите разходи. Понякога хората не разбират, колко сериозни са нашите разходи, защото ние не получаваме никакви пари от притежателят на търговските права. Нашите разходи може би са най-високи от тези на всички останали фирми, с изключение на производителите на задвижващи системи.“