Nissan Великобритания обедини усилия със Sony Interactive Entertainment Europe за създаването на върховния, дистанционно управляван автомобил за геймъри – Nissan GT-R/C.
В чест на появата на Gran Turismo Sport, с предстоящо лансиране в Европа на 18 октомври и навършването на 20 години от участието на Nissan в състезателния симулатор Gran Turismo, моделът бе силно модифициран, за да може да бъде управляван изцяло чрез дистанционен контролер PlayStation DualShock 4.
Само милиметри движение на бутона или ход на джойстика са абсолютно достатъчни, за да се покаже пълната мощност на GT-R. Управляваният дистанционно автомобил е способен да развие максимална скорост от 315 км/ч – неограничена за целта на проекта – без зад волана да има някой.
Способностите на GT-R /C бяха тествани на прословутата писта „Силвърстоун” от Ян Марденборо, състезателен пилот на NISMO. Ян контролираше GT-R /C от кокпита на хеликоптер Robinson R44 Raven II, на който бе дадено специално разрешение да лети на ниска височина.
Марденборо е един от най-успешните състезатели в GT Academy, революционната програма на Nissan за откриване и развитие на състезателни пилоти. Ян бе помолен да е първият водач на GT-R /C, защото е ненадминат талант както на симулатора Gran Turismo, така и в реалния автомобилен спорт.
Nissan внася изобретателност и иновация в автомобилния спорт в продължение на над 80 години, смесвайки технология с динамика, за да поддържа конкурентно предимство. От 2008 насам, Nissan направи и моторния спорт по-достъпен за всички чрез GT Academy, превръщайки аматьори-геймъри в професионални състезателни пилоти.
GT-R /C бе инженерно подготвен във Великобритания от JLB Design Ltd., като бе използван стандартен R35 от 2011 година, задвижван от V6 двигател с мощност 542 к.с. – същата година, в която Марденборо спечели GT Academy.
В най-бързата обиколка на Марденборо (1:17,47 мин.), GT-R /C постигна средна скорост от 122 км/ч и достигна максимална скорост от 211 км/ч. Обиколката с дължина 2,6 км бе част от реалното трасе на пистата, като с пилот зад волана тя бе завъртяна със средна скорост от 134 км/ч.
GT-R /C е оборудван с четири робота, които контролират волана, трансмисията, спирачките и газта. Шест компютъра, монтирани в багажника, актуализират подаваните команди със скорост 100 пъти в секунда. Позицията на волана се измерва в една част от 65 000.
Непромененият контролер PS4 DualShock 4 е свързан с микро-компютър, който интерпретира сигналите от джойстика и бутона и ги предава към бордовите системи на GT-R /C. Безжичното управление е с първичен обхват на действие от един километър. За да може Марденборо да преценява правилно скоростта на автомобила в завоите, на LCD дисплей в кокпита на хеликоптера бе монтиран сензор на Racelogic VBOX Motorsport.
GT-R /C е оборудван също с две независими системи за сигурност, работещи на различни радиочестоти, които позволяват на двама допълнителни оператора да задействат пълно ABS спиране и да изключат двигателя в случай, че главният оператор загуби контрол върху автомобила.
Джеймс Брайтън от JLB Design Ltd коментира: “GT-R /C ни изправи пред някои уникални предизвикателства и редица уникални решения за нас. Трябваше да гарантираме, че роботиката ще функционира ефективно по време на рязко ускорение ускорение, както и по време на завиване с високи стойности на g-силите; да осигурят реалистичен и уверен контрол върху автомобила при всякакви скорости; и да поддържат стабилна връзка между автомобила и контролера DualShock 4 на различни разстояния и с минимална латентност във времето за реакция на роботите.“
“Щастлив съм да заявя, че тези предизвикателства бяха преодолени, но това е доказателство за уникалните умения на Ян, благодарение на които той успя да се справи с управлението на автомобила за много кратко време, постигайки някои истински впечатляващи времена за обиколка.”
Ян Марденборо добави: „Това бе еднократно изживяване, истински епично такова. GT-R /C обедини двата ми свята в едно – виртуалните надпревари и реалността в моторния спорт – по начин, който никога не съм смятал за възможен. Реакцията от автомобила, когато използвах контролера DualShock 4, беше много по-ангажираща, отколкото си мислех. JLB Design свърши невероятна работа, за да накарат всичко да реагира наистина добре на контролера.
“Управлението, ускорението и спирането бяха интелигентно конфигурирани, позволявайки ми контролираното им използване, заради което наистина можех да усетя автомобила в завоите и да го задържа стабилен на бързите прави. Управлението на пълноразмерен, дистанционно контролиран GT-R с 210 км/ч на „Силвърстоун”, преследвайки го с хеликоптер, бе незабравими преживяване. Е, това сега е иновация, която вълнува!”
През 2018 Nissan GT-R /C ще се използва за обиколка на началните и основни училища във Великобритания за насърчаване на учениците за бъдещи кариери в областта на науката, технологията, инженеринга и математиката (STEM:Science, Technology, Engineering and Maths).
За GT–RR35
През октомври 2007, преди точно 10 години, Nissan представи R35 GT-R по време на Автомобилен салон Токио. От момента на лансирането си, Nissan GT-R е на върха в сектора на луксозните спортни автомобили – безкомпромисен 4-местен спортен автомобил за ентусиазирани водачи, автомобил, който е пълно олицетворение на мотото на Nissan „Иновация, която вълнува”.
За 2017 GT-R бе съществено модернизиран, за да задържи мястото си там, където му е мястото – на върха на езика на автомобилните ентусиасти по целия свят. За моделна година 2017 Nissan GT-R предлага вълнуващ нов дизайн отвътре и отвън, както и важни подобрения в ключови области, включително ревизирано шаси и повече мощност от 3,8-литровия битурбо V6 двигател с 24 клапана. GT-R 2017 е също по-комфортен от преди, с по-изискан и луксозен интериор. Тези ревизии представляват най-съществените промени по R35 GT-R от представянето му през 2007.
Nissan GT-R 2017 се предлага във Великобритания с три нива на оборудване – Pure, Recaro и Prestige. Цените започват от 82 525 лири за Pure и 84 525 за Recaro. Prestige започва от 85 025 лири с черни кожени седалки Touring, 86 025 е с жълтокафяви, слонова кост или червени кожени седалки Touring. Версията Track, проектирана от NISMO, започва от 94 525 лири, докато топ версията, супер ексклузивният GT-R NISMO с 600 к.с. започва от 151 525 лири.
За GTSport
В сряда, 18 октомври във Великобритания, Европа, Австралия и Азия, Gran Turismo Sport ще представи нова ера в състезателните симулатори, лансирайки достъпна игра с режими за самостоятелна или онлайн игра.
Режимите на играта варират от традиционния Arcade Mode чак до онлайн състезания, одобрени от FIA. Gran Turismo Sport изкова нови стандарти в състезателния жанр, като даде възможност на геймърите да развият своя виртуална кариера на пистата само с най-бързите автомобили, достъпни днес за състезателите на пистата. За титлата ще се води борба в цялата PlayStation екосистема: Base PlayStation 4, PlayStation Pro и PlayStation VR.
Играчите ще могат да управляват само най-бързите и най-търсените автомобили; с над 158 автомобила в света, от концептуалните автомобили Vision Gran Turismo до ексклузивните прототипи Gran Turismo Sport и най-реалистичните състезания.
Състезания на 17 писти в 40 различни конфигурации, вариращи от легендарната “Tokyo Expressway” до винаги популярната Nürburgring Nordschleife („Северната дъга”) и гама от други нови писти, като например дългия половин миля овал “Northern Isle Speedway”.
За Ян Мърденборо
Ян Марденборо е един от най-успешните победители в GT Academy, революционната програма на Nissan за откриване и развитие на пилоти, която от 2008 насам превърна най-добрите геймъри на Gran Turismo в истински състезателни пилоти.
Ан спечели GT Academy през 2011 и е първият победител, състезавал се в едноместни болиди, а през 2014 победи в надпреварите GP3 с отбора на Arden Motorsport, докато е в програмата за млади пилоти на Infiniti Red Bull Racing. Извън състезанията с едноместни болиди, представянето на Ян в болида на Ligier-Nissan (клас LM P2) в „24 часа на Льо Ман 2014” бе невероятно.
През 2015 Марденборо стана един от първите победители в GT Academy, който се състезава в LM P1 за Nissan, продължавайки кариерата си в едноместните серии в GP3.
Премествайки се в Япония през 2016, Марденборо направи силно впечатление като претендент за титлата в клас GT300 в шампионатите Super GT и Japanese Formula 3. Печелейки победи и в двата шампионата, Ян се изкачи в клас GT500 в Super GT и най-високото ниво на японския шампионат за едноместни болиди, Super Formula, през 2017. В момента Ян се състезава за Team Impul с 2017 Nissan GT-R NISMO GT500 в Japanese Super GT Series.
За JLBDesignLtd.
Инженерното проектиране на елементите за дистанционен контрол бе извършено от д-р Джеймс Брайтън и екипа му в JLB Design. Джеймс е построил над 70 пълноразмерни, дистанционно контролирани превозни средства, включително автомобили, лодки, автобуси и камиони през последните 15 години. Той има 23-годишен опит в областта на автомобилостроенето, моторния спорт и офроуд автомобилите.
За JLB Design Ltd. GTR /C е най-бързият и най-усъвършенстван автомобил до момента. Джеймс управлява също Advanced Vehicle Engineering Centre в Университета Кранфилд, който специализира в приложни изследвания, дизайн, развитие и обучение в сферата на модерната технология за приложение в автомобили, офроуд превозни средства и моторен спорт, заедно с разработването на нови леки материали и свързаната с тях технология.