Начало Други Представиха новия PEUGEOT 308TCR

Представиха новия PEUGEOT 308TCR

148
0

През 2018 г. в гамата на PEUGEOT SPORT се появи още един нов състезателен автомобил – новия PEUGEOT 308TCR. Колата е разработена на базата на 308 Racing Cup, но със сериозни подобрения. Самият 308 Racing Cup е базиран на PEUGEOT 308 GTi. Новият състезателен автомобил е предназначен в категорията TCR, с която марката ще участва във все по-популярните серии WTCR.

След PEUGEOT 208 Racing Cup и PEUGEOT 308 Racing Cup, които остават активни, PEUGEOT SPORT, подсилва гамата си от пистови състезателни автомобили с новия PEUGEOT 308TCR. 

Окачването, двигателят, предавателна кутия и аеродинамиката на тази спортна версия на PEUGEOT 308са специфични за TCR и международни пистови състезаниякато VLN (в Германия), CER (в Испания), CITE (в Италия), BGDC (в Белгия), както и за други надпревари за издържливост като сериите „24-те часа на Льо Ман“.

Това са клиентски автомобили и поръчките започнаха да се приемат на 3 януари 2018 г., като първите автомобили ще бъдат доставени през април 2018 г. Предлага се и каталог с технически опции. PEUGEOT 308TCR ще бъде показан пред публика на щанда на марката по време на автомобилния салон в Женева в Швейцария на 8-18 март.

PEUGEOT 308TCRе роден от PEUGEOT 308 Racing Cup, еталонът за пистов състезателен модел в PEUGEOT SPORT от 2016 г. Двата автомобила обаче се отличават с различни философии, тъй като PEUGEOT 308TCR категорично се цели в абсолютната динамика. Двигателят THP се възползва от солидна основа, която вече е демонстрирала възможностите си да издържа на значителни количества мощност на литър. Много работа е свършена по всмукването на горивната смес, изпускателната система и турбокомпресора – което позволява на 4-цилиндровия двигател с турбокомпресорда развива 350 к.с. и 420 Нм въртящ моментот 3000 об./мин., като същевременно поддържа потенциала да покрие 5000 километра: почти двойно повече от необходимото за цял сезон на WTCR! По отношение на трансмисията PEUGEOT 308TCR се възползва от специално проектирана 6-степенна секвенциална скоростна кутия, управлявана от монтирани на волана лостчета.

Благодарение на значителното разширяване на следата и специфичното разположение на окачването, както и регулируемите антиролбари отпред и отзад, PEUGEOT 308TCR печели от отлично влизане в завоите и идеално управляема задна част. Многобройните опции за настройка, налични за автомобила (височина на возията, следа и наклон на колелата – както отпред, така и отзад) позволяват настройката на шасито да бъде променяна за всяка писта, според изискванията на всеки пилот.

По отношение на спирането PEUGEOT 308TCR е също добре оборудван, като използва вентилирани дискове 378×34 мм с 6-бутални спирачни апарати отпред и дискове 270×12 мм с 2-бутални спирачни апарати отзад. Новата проектирана специално кутия на педалите, като предоставя на пилота всичко необходимо да управлява автомобила по най-добрия начин.

Каросерията на новия PEUGEOT 308TCR е създадена съвместно от PEUGEOT SPORT и дизайнерите от „CENTRE DE STYLE PEUGEOT“, като е постигната оптимална аеродинамика на атлетичния силует, благодарение на много разработки чрез CFD, и впечатляващ дизайн. Предната част на каросерията позволява отлично движение на въздушния поток към радиатора и интеркулера. Това е от съществено значение за докато сплитерът генерира максимално възможната притискаща сила, за да осигури стабилност на посоката. Задната част на каросерията се отличава с голям дифузьор, който произвежда допълнителна притискаща сила. Естетиката на автомобила се допълва от характерни 18-инчови джанти, оборудвани с гуми с размер 27-65/18.

Поръчките за PEUGEOT 308TCR са вече възможни на цена, фиксирана на 109 000 евро. Предлага се и каталог с опции, приложими незабавно. Текущите разходиса били основно съображение при разработването на автомобила и ще възлизат на около 4,50 евро на километър.