Двата най-твърди типа гуми – хард и медиум – ще предостави Пирели на отборите от Формула 1 за предстоящата Гран при на Япония. Пистата Сузука е известна с високите изисквания към автомобилите, а тази комбинация спецификации е позната на екипите, тъй като бе използвана по време на уикенда на Монца.
Японското трасе обаче е дори по-трудно от италианското, въпреки че имат и някои сходни характеристики. На Сузука страничните натоварвания са още по-големи и животът на гумите никак не е лесен. Настилката е сравнително абразивна, така че износването е високо. Първоначалните прогнози предвиждат хладно време, а дъждове – при това проливни – са се случвали и в предишни състезателни уикенди там.
– Япония е едно от най-очакваните състезания за всички във Формула 1. Сузука е истинско изпитание за гумите. Там се регистрират един от най-високите натоварвания през целия сезон. В резултат е реалистично да очакваме две или три спирания в бокса, като управлението на гумите ще е ключово за състезанието. Но ще знаем повече, разбира се, след тренировките. Като цяло обаче, ако една спецификация се представя добре на Сузука, то поведението й ще е добро почти навсякъде другаде – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.
Посланикът на компанията и консултант Жан Алези допълни, че Сузука е фантастична писта от гледна точка на пилотите. Бившият F1 състезател смята трасето за много технично, като всяка отделна секция е различна и със свой характер:
– Бих казал, че 130R е едно от най-големите предизвикателства през цялата година. Изискват се правилни настройки, както и колата да е абсолютно залепена за трасето. Преминаването на S-кривите също не е леко – една грешка съсипва целия сектор и се губи твърде много време. Много пъти сме се състезавали на мокро на Сузука и в тези случаи видимостта е страшно ниска. Настилката еволюира много през уикенда и пилотите трябва да внимават много за промените, тъй като влияят на гумите.