Пет екипажа продължават битката за второто място в тазгодишния световен рали шампионат (WRC) в предпоследния кръг от календара – рали Великобритания (Уелс). Най-голям шанс имат Андреас Микелсен и Андерс Ягер (Фолксваген), които в момента делят втората позиция с Тиери Нювил/Никола Гилсул (Хюндай). Другите два екипажа на екипа от Алценау – Хейдън Падън/Джон Кенард и Дани Сордо/Марк Марти са съответно четвърти и пети (на 13 и 16 точки по-назад).
Фолксваген пък може да вземе короната при конструкторите, след като Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа вече спечелиха тези при пилотите и навигаторите.
„Много се радвам, че ще се състезавам в Уелс като световен шампион”, сподели Ожие. „Оставам обаче мотивиран, тъй като искаме да защитим и титлата при конструкторите. Британската надпревара е една от най-трудните в историята на първенството. На мен лично ми отне известно време, за да си стъпя на краката в Уелс. Ученето бе може би по-дълго, отколкото за което и да е друго рали, но съм печелил там три пъти, след като се присъединих към Фолксваген. И след всичко, което съм преживял в Уелс, мога да кажа, че вече се чувствам като у дома си там.”
Себастиен допълни, че времето ще е важен фактор, както винаги – дори и да няма дъжд в метеорологичните прогнози, има голяма вероятност да вали.
Рали Великобритания е сред любимите състезания за Яри-Мати Латвала, тъй като именно там дебютира в световния шампионат през 2002 г. Финландецът смята, че има най-голям опит точно по калните отсечки из уелските гори.
„Сезонът бе наистина труден за мен и затова се надявам на силно представяне в последните два кръга от първенството”, продължи Латвала. „Дано завърша сезона силно и да съм в топ 3 на финала. Настилката в Уелс може да е много коварна. Ако през нощта вали сериозно, трасето може да е много хлъзгаво, особено за коли, които са по-назад в стартовия ред. Това е типично за Уелс. Тази година обаче надпреварата стартира две седмици преди обичайния си слот, така че се надявам да не вали прекалено.”
Микелсен каза от своя страна, че особено много харесва уелските етапи и карането там винаги му доставя удоволствие. Той също отбеляза колко сложно може да стане управлението на мокра и хлъзгава настилка.
„Трябва да сме подготвени – както всяка година – за дъжд и кал в Уелс”, каза още норвежецът. „Катастрофата ми в Испания доведе до загуба на ценни точки за шампионата и Тиери има равен на моя актив. Битката за второто място ще е трудна. Целта ми очевидно ще е да съм вицешампион в края на сезона. С Андерс ще се фокусираме изцяло върху това да се представим на ниво в последните две надпревари тази година. Вече имахме няколко страхотни битки с Тиери – в Уелс ситуацията няма да е по-различна.”