След като миналия сезон бе белязан от най-сериозните технически промени от години насам, през тази година регламентът остава почти непроменен. Това е позволило на инженерите на Заубер да се концентрират върху три основни области, в които колата им не се справяше добре през миналата година – скоростта в бавните завои, намаляването на общото тегло и стабилността на колата при спиране.
„През миналата година събрахме много опит, който се надяваме да е повлиял сериозно върху развитието на С34“, обяви главният дизайнер на отбора Ерик Ганделен. Разбира се аеродинамиката е играла основна роля в дизайна на новата кола, като фокусът не е бил само както обикновено върху подобряването на притискането и оптимизирането на аеродинамичната ефективност. Балансът на колата и поведението и в бавните завои са били основно място върху което хората на екипа са се съсредоточили.
Най-сериозната оптична промяна във външния вид на С34 спрямо С33 е носът. След промените в регламента, сега той изглежда още по-обемисти и изтеглен надолу, което със сигурност влияе върху аеродинамиката на цялата кола. Защото носът и предното крило имат основна роля в това, колко въздух влиза под колата и как той обтича предните гуми, което влияе сериозно върху функционирането на аеродинамиката в средната и задната част на колата. Именно заради това джантите са с нов дизайн, който трябва да подобри потока около предните гуми.
Концепцията на предното окачване е останала непроменена от миналата година с използването на концепцията пушрод. Управлението на болида пък трябва да дава максимална обратна информация за стабилността на колата. В сравнение с миналата година кутиите на радиаторите изглеждат доста по-вталени въпреки изискването на повече площ за охлаждане на новите задвижващи системи. Това е постигнато с модифицираното закрепване на страничните краш структури.
Основно променена е и архитектурата на охлаждането, като сега радиаторите са поставени легнали. Особен акцент е поставен върху гъвкавостта на охлаждането, което може да се адаптира максимално към промените във външната температура. Освен това в страни от кокпита има малки отвори, които при определени ситуации и при нужда могат да се използват за допълнително охлаждане.
Значително по-събрана изглежда и задната част на колата, което трябва да спомогне за подобряването на аеродинамичната ефективност на колата. ФИА промени през този сезон и минималното тегло на колите, което вече е 702 кг. срещу 691 кг. през миналата година. Цел за инженерите всяка година е и намаляването на теглото, за да може да се подобри разпределението на масите, което е особено важно с оглед работата на гумите.
Промени има и по задвижващата система на Ферари. Италианците са се съсредоточили не само върху добиването на повече мощност, но и върху подобряването на ефективността на системите за връщане на енергия и нейното съхранение. Според последните изказвания концепцията на цялата система е сравнително подобна на миналогодишната, но архитектурата ѝ е значително променена, което изисква и доста промени по шасито. Ауспухът отново е в центъра, минаващ между два пилона, които обаче не се събират върху задния краш елемент, а върху корубата на скоростите.
Концепцията на задното окачване отново е пулрод, но е напълно променена с отделени долни триъгълни носачи. Инженерите са работили с цел да бъде подобрено максимално механичното сцепление. Именно заради това са променени и предавателните числа на скоростите.
Особено предизвикателство за инженерите е бил така наречения пакиджинг (вместване, поместване) на електронните блокове. Те са над 40, като от тях повече от 30 изискват специално охлаждане.
Някои компоненти по новата кола, която ще се появи за първи път на писта на 1 февруари на Херес са от С33 и ще бъдат замествани постепенно с нови.
„Целта е да сме максимално конкурентоспособни още от първия старт в Мелбърн“, казва в заключение Ганделен.