Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пади Лоу става технически директор на Макларън

Пади Лоу става технически директор на Макларън

47
0
Макларън

Няколко промени в техническия си екип направи отборът на Макларън дни преди началото на предсезонните тестове във Формула 1, но от тима бяха категорични, че в това няма нищо радикално и единствената цел са дългосрочните ползи.

Пади Лоу става технически директор на отбора, но ще продължи да чертае стратегията по отношение на техниката в Уокинг и остава представител на тима във ФОТА и ФИА.

Главният инженер на МР4-25 Тим Гос е назначен за инженерен директор и ще има по-голяма роля в програмата за развитие на колите. Нийл Оутли остава на поста си шеф на програмите за конструиране и развитие.

Тримата ще успеем не само да разпределим по-ефективно работата, но и ще се редуваме кой да ходи на състезанията. От ключово значение е да имаме представители на висшия технически персонал на всяко трасе, но рискуваш да изпуснеш нишката на случващото се във фабриката, ако през цялото време си по надпревари – коментира Лоу.

Гос е част от екипа на Макларън от 1990 г., като преди отговаряше за насоките в развитието на болидите заедно с Пат Фрай (сега зам.-технически директор във Ферари).

В новата си роля ще трябва да координирам малък екип от инженери, като заедно ще решаваме спецификациите, конструкциите и развитието на автомобилите ни – сподели той.

И докато Лоу и Гос са от по-младото поколение, то Оутли е в отбора още от 1986 г. и първите автомобили, за които е отговарял лично, всъщност вече са легенди в историята на отбора. Става дума за моделите от 1989, 1990 и 1991 г., спечелили короните и при пилотите, и при конструкторите.

В онези дни освен това можеше да си едновременно главен конструктор и състезателен инженер, така че взимането на титлите с Ален Прост (през 1989-а) и Аертон Сена (през 1990-а) бе допълнителен бонус [за мен] – допълни спомените си Нийл. – От личната ми гледна точка пък бе невероятно да наблюдавам пълното и толкова бързо възстановяване на Мика Хакинен след ужасната му катастрофа на Аделаида през 1995 г. Този случай даде на всички ни насока, а сядането му в кокпита след инцидента си струваше усилията ни – каза още той.