Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пълен списък на мерките за намаляване на разходите във Ф1

Пълен списък на мерките за намаляване на разходите във Ф1

49
0

Световният съвет по моторни спортове заседава в Монако на 12 Декември 2008 г. Бяха взети следните решения:
СВЕТОВЕН ШАМПИОНАТ ОТ ФОРМУЛА 1
Следните мерки за намаляване на разходите във Формула 1 бяха прието от ССМС. Предложените промени имат единодушната подкрепа на отборите, които изиграха важна роля при тяхното формулиране. ФИА изказва благодарност на Асоциацията на отборите от Формула 1 (ФОТА) и нейния президент Лука ди Монтедземоло за техния принос.

2009 година
Двигател
– Животът на двигателите ще бъде удвоен. Всеки пилот ще използва максимум осем двигателя за сезона плюс четири за тестове (общо 20 двигателя за отбор).
– Максималните обороти се ограничават на 18 000 об/мин.
– Без вътрешни изменения в двигателите. Разрешава се само промяна на смукателните тръби и инжекторите.
– Използването на един двигател за 3 състезания, гласувано на 5 Ноември, остава в сила.
– Стойността на двигателите за частните отбори ще бъде приблизително 50% от стойността им през 2008 г.
– Беше постигнато единодушно съгласие по списък с предложени промени в двигателя на Рено за 2009 г., всички други двигатели остават непроменени. Сравнителни тестове няма да са необходими.

Тестове
– Премахват се тестовете по време на сезона с изключение на регламентираните по време на състезателните уикенди.

Аеродинамични изследвания
– След 1 Януари 2009 г. няма да се използват тунели, в които големината на модела надвишава 60% от оригинала, а скоростта на потока надвишава 50 метра в секунда.
– Ако отборите постигнат съгласие, на ФИА ще бъде предложена формулировка за балансиране между изследванията в аеродинамичен тунел и изчислителна флуидна динамика.

Заводска дейност
– Шест неработни седмици за фабриките в течение на годината, в съответствие с местното трудово законодателство.

Състезателен уикенд
– Персоналът ще бъде намален посредством редица мерки, включващи споделяне на информация за гумите и горивото, което ще премахне необходимостта от наблюдатели.

Спортен спектакъл
Провежда се маркетингово проучване за установяване на обществената реакция към редица нови идеи, включително промени в квалификацията, както и замяна на точките за пилотите с медали. Предложенията ще бъдат внесени във ФИА, когато станат известни резултатите от проучването.

Забележка: По предварителна оценка, промените за 2009 година ще доведат до намаляване на бюджетите на отборите на автомобилните производители с 30% в сравнение с 2008 г., като икономиите за частните отбори ще бъдат още по-големи.

2010 година

Силова установка
– За частните отбори ще бъдат осигурени двигатели на стойност по-малка от 5 милиона евро за отбор на сезон. Те ще бъдат доставени или от независим производител, или от отборите-производители, подкрепени с гаранции за сроковете. В случай на избор на независим доставчик, сделката трябва да бъде подписана не по-късно от 20 Декември 2008 година.
– Същият двигател ще продължи да се използва през 2011 и 2012 година (следователно няма да има нови двигатели за 2011).
– При потвърждаване на практичността на подобно решение, всички отбори ще използват една и съща трансмисия.

Шаси
– Ще бъде изготвен списък на всички детайли на шасито и ще бъдат взети решения относно всеки един от тях дали той ще бъде запазен като елемент, носещ преимущество (конкурентен елемент).
– Някои от детайлите, носещи преимущество и разлика в представянето, ще бъдат хомологизирани за сезона.
– Някои от детайлите ще бъда съхранени като носещи преимущество, но ще се изработват от не скъпоструващи материали.
– Детайли, които не са носители на преимущество, ще бъдат определени нормативно и ще се купуват или произвеждат по възможно най-икономичен начин.

Състезателен уикенд
– Стандартизирана радио и телеметрична система.
– Забрана на нагревателите на гумите.
– Забрана за механично почистване (остъргване) на гумите.
– Забрана на дозареждането с гориво.
– Възможно намаляване на състезателната дистанция или времетраене на състезанието (въз основа на маркетинговото проучване).

Заводска дейност
– По-нататъшно ограничаване на аеродинамичните изследвания.
– Забрана на изпитателните стендове за гуми, освен стендовете за вертикално натоварване.
– Пълен анализ на заводската дейност с цел да се предложат по-нататъшни ограничения.

В дългосрочен план

ФИА и ФОТА ще проучат възможностите за изцяло нов силов агрегат за 2013 година, който се базира на енергийна ефективност (получаване на повече работа при консумиране на по-малко енергия). Правилата ще бъдат очертани така, че научно-изследователската дейност в тази насока да имат реален принос за енергийно ефективен сухопътен транспорт.

Усъвършенствана система за регенерация на кинетичната енергия (КЕРС) вероятно ще е съществен елемент от енергийно ефективната силова установка на бъдещето. В краткосрочен план КЕРС е залегнал в правилата за 2009 г., но не е задължителен. За 2010 г. ФОТА обсъжда предлагането на стандартна система КЕРС. Предложението се очаква от страна на ФИА.
Редица други поправки бяха приети в спортния и техническия правилник за 2009 и 2010 година.