Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Палмър: Може да има проблеми със загряването на гумите в квалификациите

Палмър: Може да има проблеми със загряването на гумите в квалификациите

70
0

След първия си ден зад волана на новия болид на Рено Джолион Палмър направи подробен анализ и обясни интересни детайли от поведението на колата, гумите и начина на работа. Британецът заяви, че най-голямата разлика спрямо карането през миналата година идва при преминаването на бързите завои, като 3 и 9 в Барселона.

В тях колата има много повече сцепление и върви с много по-голяма скорост. При спиране разликата не е така осезаема, макар че съществува, но все пак болидът няма странично ускорение и въпреки по-голямата тежест, спиране от по-висока скорост, за по-късо разстояние, усещането не е така натоварващо.

А усилията, които понася тялото са наистина сериозни, като Джолион направи днес 53 обиколки и каза, че това съвсем не е било малко, а негови колеги направиха два пъти повече. Палмър описа новата задвижваща система на Рено като чувствително по-добра като гъвкавост и максимална мощност, но подчерта, че трудно може да се отдели нейната работа от общия потенциал на колата, която е много различна с много по-високо ниво на притискане, но и по-голямо челно съпротивление.

„Особено при отваряне на системата DRS разликата е много голяма, бе категоричен Палмър. – Трябва да се свикне с това, а потенциалът на колата тепърва ще се разкрива, защото днес са правени само проверки, след като сутринта бе пропусната за монтиране на нови компоненти.“ Палмър заяви, че за негово съжаление в днешния ден не се е движел зад друг автомобил, за да усети влиянието му и е имал чисти обиколки, но и подобни ситуации ще се анализират в следващите дни.

Говорейки за поведението на гумите, Джолиан заяви, че износването изглежда дори по-малко от миналия сезон, като той днес е карал със софт и медиум. Според него обаче голямата челна площ на гумите и начин им на работа може да доведе до проблеми със загряването не в състезанията, където всичко ще е наред след 2-3 обиколки, а в квалификациите.

Масимо Ривола от Пирели пък обясни тази вечер, че само няколко пилоти са имали проблем със загряването на гумите и това го кара да мисли, че по-скоро имат проблем с работата на автомобилите си като аеродинамика и окачване. Той обаче заяви, че гумите ще се износват по-малко и вероятно ще има по-малко спирания в бокса, както и по-малки откъснати парчета гума.