Начало Други Палу отново стана шампион в Индикар

Палу отново стана шампион в Индикар

77
0
Алекс Палу
Алекс Палу, снимка Индикар

Алекс Палу защити титлата си в Индикар. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг финишира по-напред от най-сериозния си съперник Уил Пауър от тима на Пенске. По този начин Палу записа трети триумф в шампионата и втори пореден след този преди година. Самият старт в Нашвил беше спечелен от Колтън Херта (Андрети), следван от Пато О’Уорд (Ероу Макларън) и Джоузеф Нюгардън (Пенске).

Нашвил бе домакин на финалния 17-ти кръг от сезон 2024 в Индикар. Състезанието се проведе на овалното трасе с дължина 2.140 км и разположено близо в седалище Ливан в окръг Тенеси. Това е първият случай от 2008-ма насам, в който Индикар приема старт на овала в Нашвил. Първоначално стартът трябваше да се проведе на писта в самия град. За съжаление, мащабните ремонтни по Нисан Стейдиъм дейности накараха Индикар да премести събитието на овалната писта

Времето преди началото на финалния старт за сезона беше топло, сухо и слънчево. Нямаше вероятност за валежи по време на състезанието с дължина 206 обиколки.

Къркууд поведе след летящия старт на състезанието в Нашвил. Пилотът на Андрети спечели последната квалификация за този сезон. Зад него се движеха Нюгардън, Розенквист, Пауър, Малукас, Дейли, О’Уорд, Лунквист, Херта и ВиКей. Палу потегли извън топ 20 и вече започна да си пробива път напред.

Къркууд запази водачеството в първите 15 тура от състезанието на овала в Нашвил. Зад него продължаваха да бъдат Нюгардън и Розенквист. Палу вече излезе от топ 20 и продължи да си пробива път. Пауър пък имаше проблем с обезопасителния колан и беше принуден да направи непринуден питстоп. Това веднага го изпрати веднага в дъното на колоната.

56 тура след старта Къркууд продължаваше да води колоната в Нашвил, плътно следван от Нюгардън, Херта и О’Уорд. Същевременно Розенквист допусна грешка и се удари в стената. Пилотът на Meyer Shank Racing предизвика първия период на жълти флагове в надпреварата.

Вторият период на жълти флагове дойде в обиколка №89. Тогава Катерин Ледж (Dale Coyne Racing) се завъртя след контакт със стената на овала в Нашвил и се озова в третата. Същевременно Нюгардън водеше пред Херта, О’Уорд, Къркууд и др. Палу се движеше около челната десетка, докато Пауър беше извън топ 20 и вече беше затворен с обиколка.

В обиколка №135 имаше нов период на жълти флагове заради Маркус Ериксон. Пилотът на Андрети загуби контрола над своя болид и се удари в стената. Същевременно неговият съотборник Колтън Херта се бореше за победата заедно с Нюгардън, О’Уорд и Къркууд. Палу продължаваше да бъде по-напред от Пауър и да се доближава до трета титла в Индикар.

До края на състезанието Херта успя да се справи със своите съперници и да спечели. Това беше втори успех за младия американец след този в Торонто. До него на подиума се качиха О’Уорд и Нюгардън.

Най-големият победител в Нашвил беше Палу. Испанецът финишира 11-ти и остана много пред Пауър. По този начин Палу спечели трета поредна титла в Индикар. Палу стана и първият пилот от Дарио Франкити, който печели два поредни шампионата в Индикар

Четвърти и пети на овала в Нашвил финишираха Кайл Къркууд (Андрети) и Скот Маклоклън с Пенске. Следващите две места бяха заети от Сантино Феручи (A.J.Foyt Racing) и Маркус Армстронг (Чип Ганаси Рейсинг). Топ 10 допълниха Линус Лундквист (Чин Ганаси Рейсинг), Дейвид Малукас (Meyer Shank Racing) и Конър Дейли (Juncos Hollinger Racing).

Палу завърши този сезон на върха с актив от 544 точки. Втори остана Херта с 513, следван от Маклоклън, Пауър и О’Уорд. Новобранец на годината съвсем очакваното стана Линус Лундквист. При производителите Шевролет успя да победи Хонда.