Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул постигна своята първа победа за сезона, като изпревари пилотите на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан, завършили втори и трети.
Гран при на Бахрейн протече за радост без протести и проблеми от страна на протестиращите, които бяха обещали да бойкотират надпреварата. Състезанието се превърна в дуел между Себастиян Фетел и Кими Райконен. В четвъртия старт от сезона финландецът направи изключително силна надпревара и държа под напрежение до края двукратния световен шампион. Той обаче запази хладнокръвие и триумфира с първа победа за сезона. Така след четири състезания четирима различни пилоти записаха успехи. С тази си победа Фетел успя да излезе начело в класирането след като води с 53 точки, с четири пред Люис Хамилтън. Последното място на подиума пък остана за Ромен Грожан, за когото това е първото качване на стълбичката на победителите.
Марк Уебър завърши четвърти с втория болид на Ред Бул. Петата позиция на Нико Розберг все още е под въпрос след като той прояви сериозна твърдост при защита на позиция срещу Хамилтън и Алонсо. Изключително добро състезание направи и пилотът на Форс Индия, Пол ди Реста, който се класира шести. Седмата позиция отиде за Фернандо Алонсо с Ферари. Много труден ден имаше Люис Хамилтън и отборът на Макларън като цяло. Англичанинът на два пъти бе забавен в бокса, след като заяде гайката на задното ляво колело. Все пак той влезе в точките класирайки се осми. След него десетката допълниха Фелипе Маса с Ферари и Михаел Шумахер от екипа на Мерцедес. Дженсън Бътън от Макларън пък отпадна две обиколки преди края
На старта Фетел успя да защити позицията си и поведе колоната. Зад него се наредиха Хамилтън, Уебър и Грожан, като французинът бързо натисна пилота пред себе си. Алонсо направи перфектен старт и бе пети след първата обиколка, следван от Бътън, Райконен, Маса и Розберг.
Пилотите на Лотус се движеха чудесно, като Грожан изпревари Уебър, а Райконен успя да се отдели от Маса.
На върха за шест обиколки Фетел вече водеше с 4,8 сек. пред Хамилтън, който трябваше да се защитава от Грожан. Французинът обаче скоро успя да го изпревари без особени проблеми след използването на DRS на старт финалната права.
Топлият асфалт не влияеше добре на гумите и първите спирания започнаха още в осмата обиколка, като тръгналият слабо Рикиардо бе първи. В следващия тур през питлейна минаха Бътън, Маса и Розберг, които сложиха гуми медиум. В същото време Райконен успя да изпревари Алонсо.
Следващата група от челото влезе в десетата обиколка. При Хамилтън се появи проблем със завиването на гайката на задна лява гума и той загуби позиции. Британецът остана зад Уебър и Розберг, изпреварил го в първия завой. Тур по-късно първото си спиране направи и Грожан. Световният шампион Себастиян Фетел влезе в бокса в 12-ата обиколка. С изключение на Райконен всички пилоти в челото заложиха на гуми медиум.
Пол ди Реста и Камуи Кобаяши забавиха своите първи спирания и застанаха начело. Скоро обаче с новите гуми Фетел без проблеми успя да изпревари шотландеца в първия завой и да се върне начело на колоната. Грожан бе трети, следван от Уебър и Райконен, борещи се за четвъртата позиция. Бътън бе изпреварил Алонсо при спирането си. Зад испанецът пък бе Хамилтън.
Болидите на Лотус бяха с най-добро темпо в този момент, като след влизането на Ди Реста, Грожан бе втори на пет секунди зад Фетел. Райконен пък се доближи бързо до съотборника си.
В 23-ия тур Бътън, Розберг и Маса отново минаха през питлейна. Бразилецът единствен излезе с меки гуми. Обиколка по-късно Райконен изпревари Грожан. В същата Алонсо, Хамилтън и борещия се за влизане в топ 10 Шумахер влязоха за втори път в пита. Хамилтън отново загуби време заради същия проблем.
Когато Алонсо се върна на трасето той бе атакуван от Розберг и изпреварен. Испанецът се опита да си върне позицията, но бе безкомпромисно изтикан от трасето от победителя в Китай.
В 25-ата обиколка Райконен сложи по-твърдата смес, а тур по-късно за обслужване влязоха Фетел и Грожан. Шампионът сложи меки гуми, докато в Лотус поставиха същите, както на Райконен.
Меките гуми на двукратния шампион обаче бързо се износиха и това позволи на Райконен да се приближи максимално. В 36-ата обиколка пилотът на Лотус опита изпреварване, но Фетел без особени проблеми блокира атаката.
В 37-ата обиколка движещите се зад челната тройка направиха последните си спирания. Розберг и Хамилтън сложиха медиум гуми, като Хамилтън успя да изпревари Маса. Бътън и Алонсо влязоха за обслужване обиколка по-късно.
Фетел и Райконен спряха заедно в 40-ата обиколка, като механиците на Ред Бул се справиха за 3,6 сек със смяната, докато тези на Лотус направиха всичко за едва 4,3 сек. Фетел отново излезе начело, този път с медиум гуми. С тях той вече нямаше особени проблеми до финала. Грожан влезе тур по-късно и отново излезе трети.
Така след 42 обиколки Фетел водеше пред Райконен, Грожан, Уебър, Ди Реста, Розберг, Бътън, Алонсо и Хамилтън.
В края Розберг все пак успя да изпревари пилотът на Форс Индия, а Бътън отпадна след като се прибра в бокса със спукана гума в 54-ата обиколка.
Михаел Шумахер пък успя да се пребори за последната точка, след като се справи с пилотите на Заубер.
Така преди идването на Формула 1 в Европа Фетел е начело при пилотите, а Ред Бул изпревариха Макларън и при конструкторите. Преди надпреварата в Барселона предстоят тридневни тестове на пистата Муджело, които може да завържат още повече интригата в шампионата.