Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг на 0,357 сек пред Хамилтън в първата сесия на Ред Бул...

Розберг на 0,357 сек пред Хамилтън в първата сесия на Ред Бул Ринг

50
0

Нико Розберг изпревари с 0,357 сек съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън в първата свободна тренировка за Гран при на Австрия. Трети се нареди Себастиан Фетел (Ферари), който остана на 0,649 сек от Нико.

Денят на първите тренировки на Ред Бул Ринг започна с облачно време, но слънцето огря трасето преди началото на първата сесия.

Сред пилотите имаше само една промяна – Алфонсо Селис бе в кокпита на Форс Индия-та на Серхио Перес за сесията. В Ред Бул пък отбелязаха рождения ден на Даниел Рикиардо с торта, която му връчиха малко преди началото на работата през уикенда в Австрия.

Вниманието бе съсредоточено върху Ферари, които трябваше да тестват нова версия на Halo-устройството. С интерес се очакваше и представянето на Себастиан Фетел и Кими Райконен с оглед на последните новости в задвижващите им системи.

Джолион Палмър бе първият пилот на трасето, като той директно сложи гуми ултрасофт. Предоставените от Пирели типове в Австрия са софт (с маркировка в жълто), суперсофт (червено) и ултрасофт (лилаво). Доставчикът припомни, че стратегията на миналогодишния победител Нико Розберг бе с един питстоп (суперсофт – смяна със софт в 38-ата от 71 обиколки), като тя бе повлияна от ранната поява на кола за сигурност на трасето. Този сезон Ферари и Рено са с най-агресивен подход, като поискаха по 9 комплекта ултрасофт. Петъчните тренировки са особено важни за разбиране поведението на гумите, тъй като трасето е преасфалтирано.

Първото време в таблицата бе на Макс Верстапен – 1:11.707 мин. Най-доброто постижение в миналогодишната първа петъчна тренировка бе на Розберг – 1:10.401. То бързо бе подобрено, след като холандският пилот на Ред Бул даде 1:10.099 със суперсофт.

Четвърт час след светването на зеления семафор пилотите на Мерцедес излязоха на трасето, като и двамата бяха със суперсофт. Розберг излезе пръв с 1:09.154. Той, както и Дженсън Бътън, смята, че новият асфалт ще има голямо влияние върху поведението на гумите, особено при загряването им.

Макларън пък обърна внимание на новата конструкция на задното крило, с което кара Фернандо Алонсо – тя бе определена като радикална и революционна. Крилото е с много високи страници с прорези отстрани и в горната част. Дизайнът би трябвало да увеличи аеропритискането и същевременно да намали челното съпротивление.

Междувременно Хамилтън вече бе най-бърз – 1:08.808, след това съотборникът му отново излезе пръв – 1:08.166! Люис се завъртя на излизане от трети завой и Ромен Грожан стори същото, след като се наложи да спира рязко, за да избегне Мерцедес-а.

Верстапен излетя от пистата и мина през новите бордюри на осми завой, при което част от предното му крило се откъсна и падна на асфалта. „Жълтите бордюри в бързите завои са наистина опасни”, съобщи по радиото Макс. Съотборникът му бе предупреден за станалото по радиото. Малко след това Даниел изхвърча на същото място при опит да изпревари Маркус Ериксон. Стюардите съобщиха, че ще разследват пилота на Заубер за пресичане на бялата линия на трасето преди входа на питлейна.

Ферари и Фетел все още не бяха изпитали втората версия на Halo до средата на сесията и бе решено тестът на устройството да остане за Силвърстоун, където другата седмица ще се проведе Гран при на Великобритания. Себастиан и Кими Райконен записаха трето и четвърто постижение като максимална скорост до този момент – съответно 322,5 и 322,3 км/ч, като това подреждане бе оглавено от Фелипе Маса с 323,3 км/ч, следван от Нико Хюлкенберг (322,9 км/ч). Поредното забавяне в бокса на Скудерията бе причинено от смяна на спирачните дискове Брембо и на двата болида.

Розберг свали най-доброто си време до 1:07.644 мин (ултрасофт). Това не е официален рекорд на пистата (той принадлежи на Михаел Шумахер от 2003 г.), но е най-бързата обиколка, правена някога на нея. Нико продължи да сваля – 1:07.373. Малко след това излетя на трети завой, премина през чакъла, успя да се върне на пистата. Верстапен отново настъпи жълтите бордюри в шести завой, при което се счупи предно дясно окачване.

„Тези жълти неща са просто безумни”, каза Макс по радиото.

Рио Харианто на свой ред се завъртя, точно след като му бяха казали да се пази от бордюрите. Пилотът на Мейнър се върна на трасето пред Рикиардо. Фетел пък отново бе недоволен и попита отбора си защо не съобщават на Кими, когато го наближава и е в бърза обиколка.

Нико Розберг изпревари с 0,357 сек съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън в първата свободна тренировка за Гран при на Австрия. Трети се нареди Себастиан Фетел (Ферари), който остана на 0,649 сек от Нико.

Ултрасофт бе основният избор за гуми на отборите в края на тренировката. Промени в подреждането не настъпиха.