Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг бяха най-бързи в първата тренировка на пистата „Жил Вилньов“ в Монреал. Англичанинът изпревари съотборника си в подреждането, а трети се нареди Себастиан Фетел (Ферари).
Първата свободна тренировка преди Гран при на Канада започна при хубаво, слънчево време. Температурата на въздуха бе все още едва 14 градуса, тази на пистата – около 24-25. Прогнозата за следващите дни е за влошаване на условията и дори се очаква надпреварата в неделя да е на дъжд.
#FP1 is well underway. Air 14C and track 24C #CanadianGP pic.twitter.com/XVgQqjEzlg
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 10, 2016
Ромен Грожан пръв излезе на трасето, последван от повечето от останалите пилоти за опознавателни обиколки. Първоначалният избор на гуми бе между софт и суперсофт (Макларън, Мейнър, Данил Квят, Карлос Сайнц). Нико Розберг записа първото време в таблицата – 1:30.434 мин.
We’re loving this guide from @danielricciardo @redbullracing who gives us the low down (quite literally): https://t.co/Bq6Ors2hVk
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 10, 2016
След началните турове всички се прибраха по боксовете, десетина минути по-късно Паскал Верлайн наруши тишината на пистата „Жил Вилньов”. Пилотът на Мейнър бе последван от съотборника си Рио Харианто (и двамата със суперсофт). Индонезиецът записа 1:25.231, но не се задържа дълго на челната позиция, изместен от Даниел Рикиардо – 1:18.430 (софт) преди Фелипе Маса на свой ред да излезе пръв – 1:17.065. Болидите на Уилямс, както и тези на Ферари, бяха със суперсофт.
Quickest so far in #FP1 is @MassaFelipe19 with a 1:17.065
Very early days in the session though #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/vLszZA31Qj
— Formula 1 (@F1) June 10, 2016
Кевин Магнусен изпусна контрола над Рено-то си и излетя от пистата на последния завой. Междувременно Кими Райконен записа 1:16.138, малко след което Маса катастрофира и сесията бе спряна. В Макларън пък преглеждаха автомобила на Фернандо Алонсо заради подозрения за технически проблем.
„Мисля, че имаше нещо, защото изключих DRS-а и напълно изтървах задната част”, обясни Маса.
📻 MAS: „I think I had a problem. I cancelled the DRS and lost the rear completely“ #FP1 #CanadianGP pic.twitter.com/cin4zjl6Le
— Formula 1 (@F1) June 10, 2016
EARLY PACE-SETTERS #FP1
RAI 1:16.138
VES 1:16.853
VET 1:16.937
MAS 1:17.065
BOT 1:17.421
RIC 1:17.605#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/ZjOA13jNu8— Formula 1 (@F1) June 10, 2016
Тренировката бе подновена петнадесетина минути по-късно и на пистата веднага се появиха доста пилоти. Люис Хамилтън излезе с ултрасофт, като той бе вторият състезател с маркираните в лилаво гуми след Грожан. В Хонда пък бяха убедени, че са се справили с проблема в болида на Алонсо и че испанецът ще може да проведе нормално сесията до края.
Пет минути след рестарта на сесията всички се върнаха обратно в питовете. Нико Розберг съобщи, че на трасето има достатъчно сцепление и поведението на Мерцедес-а му от началото на изпитанията е добро.
We’re already quicker than fastest time in #FP1 last year (1m16.212s). #Kimi7 currently quickest on supersoft: 1m16.138s.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 10, 2016
TOP FIVE – HALFWAY THROUGH #FP1
RAI 1:16.138
VES 1:16.853
VET 1:16.937
MAS 1:17.065
BOT 1:17.421#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/iZ8kiTIc8F— Formula 1 (@F1) June 10, 2016
Розберг се върна на първата позиция в класирането с 1:15.746 (-0,392 спрямо постижението на Райконен), докато Хамилтън не направи тур за време със своя ултрасофт. Трикратният световен шампион се върна на пистата, вече със суперсофт и бързо излезе начело – 1:14.980. След това свали на 1:14.755. Нико се доближи до него на малко над 0,4 сек, а след това и на 0,331 сек. Полпозишънът през 2015 г. бе спечелен с време 1:14.393 мин.
Трети бе Себастиан Фетел – на 0,488 сек зад Хамилтън, следван от Макс Верстапен, Райконен, Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Алонсо. Подозрението за хидравлична повреда в Макларън-а на Фернандо не се оправда, но пък съекипникът му Дженсън Бътън имаше грижи с някои от сензорите на болида си. Тимът от Уокинг има редица новости за надпреварата в Канада, както и доста от другите екипи в питлейна.
Пилотите на Мерцедес работеха с различни гуми в края на сесията – Хамилтън със суперсофт, а Розберг – с ултрасофт.
Бътън се прибра в бокса сред облаци дим, като малко преди това получи съобщение по радиото, че от Хонда знаели какъв е проблемът в колата му.
До края на тренировката в класирането не настъпиха промени. Хамилтън остана пръв пред Розберг, Фетел, Верстапен, Райконен, Ботас.
End of #FP1 and @LewisHamilton is quickest on supersoft: 1m14.755s. Low grip and all three compounds used during the session.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 10, 2016
Final timing screen for #FP1 at the #CanadianGP pic.twitter.com/K3PxtiyYKg
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 10, 2016