Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Първи съмнения за легалност

Първи съмнения за легалност

5383
0
снимка: Майкъл Потс

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Съвсем в духа на добрите традиции в падока вече започнаха коментарите около легалността на някои от решенията на екипите. В центъра на вниманието на първо място е колата на Рейсинг Пойнт, която мнозина определиха като розов Мерцедес F1W10.

Най-доброто време на Серхио Перес от началото на деня и отличния му резултат от вчера само подсилиха критиките на съперниците. Но конструкторът Анди Грийн защити пред медиите тази сутрин своите решения и обясни подробно техния генезис, без да отрича, че има много споделени елементи.

По-интересна обаче е темата дали всичко със системата за управление на Мерцедес е наред, защото хора като Кристиан Хорнер подхвърлиха, че изглежда има решения, които са много „специални” и личат при преминаването на колата в бавните завои.

Вероятно става дума за работата на „ставите” на щангите, които пренасят усилието на предното окачване. За тях ClubS1 писа и те не са новост при Мерцедес. В падока са известни като POU от Рushrod-on-upright. Те бяха интегрирани и през миналия сезон, а тази година и Ферари ги има.

Тези механични връзки имат интересна функция да увеличават и подпомагат въртенето на колелата при подходящо слизане или вдигане на носа, за да се запазят желаните аеродинамични потоци и сили, които се създават.

Говори се обаче, че може да има и хидравлично подпомагане на завиването на колелата при самото завъртане на кормилната колона.

Има наблюдения как Хамилтън бута и изтегля волана леко напред и назад. Така вероятно той задейства системата за промяна характеристиките на управлението.

Още през 2017 г. ФИА постанови при завъртане от 15 градуса на волана носът да променя височината си максимум 5 мм, като реакция срещу евентуални нови решения от типа на забраната система FRIC, която също бе отлично използвана от Мерцедес.