Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис начело в първия ден от предсезонните тестове в Бахрейн

Норис начело в първия ден от предсезонните тестове в Бахрейн

Ландо Норис
Ландо Норис, снимка Пирели

Ландо Норис оглави класирането в първия ден от предсезонните тестове в Бахрейн. Пилотът на Макларън записа най-добрата обиколка в следобедната сесия за 1:30.430 мин. Втори и трети финишираха Джордж Ръсел с Мерцедес и Макс Верстапен с Ред Бул. Сесията беше удължена с един час заради проблемите с електричеството, които оставиха отборите на тъмно около 45 мин.

Бахрейн е домакин на официалните предсезонни тестове за 2025 г. Трасето в Сахир отново ще предостави възможност на F1 отборите да изпробват своите болиди преди началото на новия сезон. Тази година Бахрейн няма да открие новата кампания, какъвто беше случая от 2021 г. насам. Вместо това състезанието тук ще се проведе през април заради религиозния празник Рамадан.

По-рано днес се проведе откриващата сесия за 2025 г. Най-доброто време в нея даде новобранецът Андреа Кими Антоенли с Мерцедес. Зад него се наредиха Лиам Лоусън, Александър Албон, Юки Цунода и Люис Хамилтън. Времето беше сухо, но облачно и малко по-хладно от очакваното

Условията преди началото на втората сесия за днешния ден бяха много сходни с тези преди паузата. Температурата на въздуха беше 15 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 20. Нямаше голяма вероятност за валежи до края на деня или тестовете като цяло.

В следобедната сесия участваха различни пилоти в сравнение с тази преди обед. Пръв на пистата излезе новакът Исак Хаджар, следван от Верстапен. Льоклер също се появи на трасето в Бахрейн, след като беше в ролята на зрител тази сутрин. Норис пое автомобила на Макларън от съотборника си Оскар Пиастри.

Ръсел водеше колоната след първия час от втората половина на днешния тестови ден в Бахрейн. Пилотът на Мерцедес записа време за 1:31.082 мин. с гуми медиум. Второто време беше за Антонели, който не участваше в тази сесия. Трети и четвърти се движеха Верстапен и Льоклер. Сайнц тестваше нови компоненти по своя болид, заради което имаше червена боя.

Ръсел продължаваше да води в таблицата, преди да бъде изпреварен от Льоклер. Пилотът на Ферари записа време за 1:30.878 мин. с гуми медиум. Междувременно Валтери Ботас беше в бокса на Мерцедес. Финландецът загуби мястото си в Заубер и се върна в тима от Бракли като тестов и резервен състезател.

В началото на втората половина на сесията беше развян червен флаг, докато слънцето над трасето в Бахрейн започна да залязва. Въпреки това пилотите не караха заради липса на електричество. В бокса на Заубер механиците светеха с фенерчета, за да може Бортолето да излезе спокойно от своя болид.

След известно прекъсване електричеството беше възстановено. Въпреки това нямаше никаква активност по пистата. Следователно Льоклер продължаваше да бъде най-бърз, следван от Ръсел и Норис. Температурите на въздуха и асфалта започнаха да падат заради залеза на слънцето, докато облаците ставаха все по-гъсти.

Около 50 мин. преди финала пилотите отново напуснаха бокса. Първи на пистата беше Гасли, следван от Сайнц, Бортолето и др. Междувременно над осветеното от лампи трасе започна да вали слаб дъжд, което е малко необичайно, тъй като съоръжението в Бахрейн е разположено насред пустинята

Сайнц натискаше здраво болида на Уилямс. Испанецът няколко пъти излезе извън трасето докато опитваше да прави възможно по-бърза обиколка. За момента Сайнц се движеше шести, докато Льоклер продължаваше да води пред Ръсел и Норис. По-рано тази седмица 30-годишният испанец замени Себастиан Фетел като директор на Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA).

Около 30 мин. преди финала рейс контролът обяви, че сесията ще бъде удължена с един час. Така трябва да се компенсира времето, загубено заради повредата с електричеството на пистата в Бахрейн, която остави F1 отборите на тъмно за поне 45 мин. В същото време Норис оглави класирането с време за 1:30.343 мин. Втори и трети продължаваха да бъдат Льоклер и Ръсел.

Норис продължи да заема първото място в подреждането след започване на допълнителния един част от сесията в Бахрейн. Втори и трети бяха Ръсел и Верстапен, които подобриха времето на Льоклер. Състезателят на Ферари изглежда правеше дълги серии с много гориво, след като записваше значително по-слаби времена от тези на своите съперници. Хаджар пък допусна грешка и мина през зоната за сигурност.

В последните минути от днешния ден пилотите правеха финални обиколки на пистата в Бахрейн. Норис излезе на трасето с голямо количество аеробоя по своя автомобил и допусна лека грешка на излизане от десети завой. Британецът продължаваше да бъде лидер в таблицата с времената. В дъното се намираха Окон и Беърман. Двамата пилоти на Хаас обаче залагаха основно на дълги серии с обиколки и не гонеха най-добри времена.

Норис в крайна сметка беше най-бърз в първия от общо три дни тестове в Бахрейн. Пилотът на Макларън записа време за 1:30.430 мин. Втори и трети се наредиха Ръсел и Верстапен, следван от Льоклер, Сайнц и Гасли. Място в челната десетка намериха още Антонели, Лоусън, Албон и Цунода.