Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Фрай: Платихме висока цена за липсата на достатъчно максимална скорост

Пат Фрай: Платихме висока цена за липсата на достатъчно максимална скорост

32
0
Фелипе Маса,Фернандо Алонсо

Като определено интересно за зрителите, но много разочароващо за Ферари определи състезанието в Китай техническият директор на Скудерията Пат Фрай. Той повтори твърдението на шефа на тима от Маранело Стефано Доменикали, че трафикът е бил решаващ фактор в развоя на състезанието.

Това обаче бе лесно предвидимо, като се има предвид откъде стартираха болидите ни – продължи Фрай. – Разделихме стратегиите заради това, че с Фелипе [Маса] можехме да си избираме гумите. Фернандо [Алонсо] излезе редом с Хамилтън след третия си пит и мисля, че това показа кой бе правилният избор. Като цяло пък платихме много висока цена за липсата на достатъчно максимална скорост на правите. Резултатът не дава представа за реалния потенциал на болида в състезателна конфигурация, но се налага да го приемем.

Алонсо все пак влезе в зоната на точките – девети – и сподели, че на практика през цялата надпревара е бил в трафик, без възможност да използва потенциала на F2012.

На всичкото отгоре гумите се съсипват далеч по-бързо, когато се движиш зад други коли. Стратегията с трите бокса означаваше, че трябва да изпреварвам автомобили на трасето, но с максимална скорост като нашата това бе почти невъзможно на правата. Наложи се да търся варианти на други места по пистата – обясни испанецът.

Всичко това, продължи Алонсо, не дава повод за оптимизъм за следващия старт, тъй като Бахрейн е в края на следващата седмица.

Пак ще се борим да ограничим щетите – заяви двукратният световен шампион. – Това обаче не означава, че съм загубил надежда. Тъкмо напротив. В Испания ще имаме множество сериозни подобрения, както обаче и останалите отбори, така че не очаквам чудо.

Маса от своя страна бе категоричен, че е дал най-доброто от себе си. Според него днешното му представяне е стъпка в положителна посока, въпреки че резултатът е 13-о място за бразилеца.

Поне направих нормална надпревара. За мен решението за два бокса бе правилно, като се има предвид позицията ми на грида. С оглед развитието на състезателната дистанция щеше да е по-добре да спирам повече пъти. Непрекъснато бях в трафик, а и нямах достатъчно скорост – повтори и той основните слабости на Ферари по време на старта в Китай.