Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Фрай: Все още е трудно да се изпреварват коли с близка...

Пат Фрай: Все още е трудно да се изпреварват коли с близка скорост

40
0
Пат Фрай

Ферари бяха далеч от очакваните скорост и темпо в Гран при на Австралия, което логично доведе до сериозно разочарование за Скудерията. Шефът на тима Стефано Доменикали и част от инженерите се върнаха в Маранело след надпреварата в Мелбърн, за да търсят къде загубиха толкова много спрямо представянето си в зимните тестове.

След първия кръг в Австралия изкарахме много време в анализ на данните, събрани в Мелбърн и е напълно ясно, че състезателното ни темпо е определено по-добро от квалификационното – заяви зам.-техническият директор Пат Фрай, който вече отговаря и за операциите на пистата. – В голяма степен това се дължи на начина, по който колата използва гумите. Затова и голяма част от анализа бе преглед на представянето в една бърза обиколка в сравнение с дълги серии. Внимателно изследвахме и аеродинамиката, за да видим кои са областите, откъдето можем да отключим потенциала на колата. Резултатите от всичко това ти дадоха база за тестовата програма, по която да работим в Малайзия.

Според Фрай все още не е напълно ясно дали ефектът от подвижното задно крило е добър за спорта.

След всички предсезонни тренировки повечето отбори вече имат подобни показатели по отношение на системата, която дава между 20 и 25 км/ч увеличение на скоростта. Според мен тя направи изпреварванията малко по-лесно, особено ако си заседнал в трафик и опитваш да задминаваш изостанали коли, но както видяхме и на основната права в Мелбърн, все още е трудно да се изпревари болид с подобно на твоето представяне – обясни Фрай. – Трябва да си на около 0,3 сек зад предния финал при влизането в последния завой преди зоната, където е позволено използването на крилото, за да имаш шанс да се издърпаш покрай съперника до края на старт-финала.

На Сепанг ще имат някои нови аерокомпоненти (според предварителната програма за развитие), както и 3-4 допълнителни елемента, добавени след състезанието на Албърт парк. Освен допълнително работа обаче, екипът ще трябва да се справи и с екстремните метеорологични условия в Малайзия.

Колата трябва да е с добро охлаждане заради високите температури. Това обаче не бива да се постига с увеличаване на отворите по автомобила, защото така се губи аеропритискане. Необходимо е да се намери компромис. Трябва да внимаваме и за дъжда, който се появява обикновено късно следобед, точно навреме, за да направи квалификацията и състезанието по-вълнуващи! – заяви още Пат Фрай.