Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес е на 4 точки от автоматична забрана за участие в състезание

Перес е на 4 точки от автоматична забрана за участие в състезание

9505
0
Серхио Перес, пит, спиране в бокса, питстоп, бокс
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес е на 4 точки от автоматична забрана за участие в състезание за натрупване на наказателни точки от нарушения в надпреварите от световния шампионат на Формула 1. Той получи санкция по време на Гран при на Саудитска Арабия за опасно излизане – 5 секунди и 1 точка. Така стигна до 8 наказателни пункта.

Перес изскочи пред Фернандо Алонсо в питлейна по време на надпреварата в Джеда. Пилотът на Астън Мартин се оплака по радиото. Стюардите разгледаха случая и постановиха, че мексиканският състезател на Ред Бул е излязъл опасно от бокса на тима си.

„Кола №14 трябваше да предприеме действия, за да избегне удар. Това, което прави ситуацията още по-лоша, е, че кола №11 напуска пита, докато пред нея още свети червена светлина (това е индикация да не тръгва)“, се казва в решението на стюардите

Перес коментира, че е жалко да получи наказание.

„Аз бях доста близо до Макс [Верстапен] и всички влязоха по едно и също време. При такива сценарии мисля, че просто ни е нужен по-широк питлейн“, каза Перес.

Ако обаче един пилот събере 12 наказателни точки в рамките на 12 месеца, то това е автоматична забрана за участие в едно състезание. За последните 10 състезания Перес е натрупал 8, а при него броенето ще се занули след цели 15 кръга. Има по 1 наказателна точка от Сингапур миналия сезон (за удар с Алекс Албон) и за ситуацията в пита с Алонсо от вчера. В Япония през 2023-та получи общо 4 – за изпреварване на Алонсо в условия на сейфти кар и за катастрофа с Кевин Магнусен. В Абу Даби стюардите му дадоха още 2 наказателни точки за сблъсък с Ландо Норис. При това положение мексиканският пилот трябва да е особено внимателен чак до Гран при на Азербайджан в средата на септември тази година.

Санкцията не повлия на класирането на Перес, който финишира втори зад съотборника си Верстапен. Самият пилот мислеше, че сейфти карът му е попречил да се бори за победата в Джеда.

„Загубих много в трафика с Ландо [Норис] и Люис [Хамилтън] – около 7-8 секунди. Трябваше да се измъкнем по-бързо, за да се борим за победата, но иначе като цяло бе силно представяне. Наистина мисля, че сме направили две крачки напред. Ферари има скорост и според мен на определени писти ще е по-близо до нас. Те може би не оползотвориха пълния си потенциал, докато ние го сторихме. Макс кара на супер високо ниво. Според мен бе единственият пилот, който използва максимално всичко в квалификацията и надпреварата“, каза Перес.