Серхио Перес поиска стюардите да бъдат по-последователни при налагането на наказания. Пилотът на Ред Бул се опасява даден пилот да не повтори действията на Фернандо Алонсо в Гран при на Австралия.
Алонсо водеше оспорвана битка с Джордж Ръсел в заключителната фаза от Гран при на Австралия. Испанецът използваше изключително дефанзивна тактика и блокираше своя съперник. В крайна сметка Ръсел изгуби контрола над своя болид и катастрофира
Случката беше разследвана от стюардите на ФИА, които решиха да добавят 20 секунди към времето на Алонсо. По този начин испанецът се смъкна с няколко места назад в крайното класиране на надпреварата.
В доклада на стюардите беше записано, че Алонсо е намалил скоростта „с повече от 100 м по-рано“, отколкото в предишната обиколка. Испанецът също така е намалил скоростта в момент, в който не го е правил преди това.
Мненията за това дали стюардите са имали право да накажат Алонсо са много различни. Повечето пилоти обаче бяха изненадани, че този инцидентът е предизвикал наказание за пилота на Астън Мартин.
Перес се съгласи с решението за наказание на Алонсо. Пилотът на Ред Бул обаче се опасява, че случилото се няма да бъде използвано като прецедент занапред при подобни инциденти. Мексиканецът се опасява, че този ход може да разкрие липсата на последователност във ФИА.
Перес също получи наказание по време на уикенда в Албърт парк. Мексиканецът беше преместен с три места назад на решетката, тъй като блокира Нико Хюлкенберг от Хаас. В резултат на това той нямаше възможност да се бори за победата в неделя.
„Моето мнение е, че определено беше малко над лимита“, каза Перес относно защитната тактика на Алонсо срещу Ръсел. „Бих казал, че беше малко излишно. Но най-големият ми страх е, че може да видим този инцидент отново този или следващия уикенд и вероятно нищо няма да се случи.“
„Това е най-големият ми страх. Ние постоянно борим да запазим последователността в рамките на налагане на наказанията“, продължи пилотът на Ред Бул. „Например, в Джеда имаше блокиране при скорост от 300 км/ч между два автомобила- [Оливър] Беърман и [Алекс] Албон и нямаше наказание. Аз блокирах Хюлкенберг и той загуби половин десета. После той беше по-бързи в следващата обиколка, аз получих три места наказание.“
„Най-големият проблем, за който трябва да се говори, е постоянството. Ако подобни инциденти ще се наказват, те трябва да се наказват всеки уикенд. Казвам като пилот колкото много боли, когато работиш здраво и виждаш тази непоследователност“, каза още Перес.
Запитан дали би било полезно да има постоянни стюарди, Перес отговори така: „Определено. Смятам, че трябва да има или постоянни стюарди, или повече комуникация във ФИА. Трябва да продължаваме да се подобряваме състезание след състезание, за да имаме тази последователност.“
„Защото не може да се случи така, че да имаш повторение на това, което аз преживях миналия рейс уикенд. Блокирах Хюлкенберг, той загуби половин десета и беше по-бърз обиколката след това. Щетите бяха минимални. А след това имаш [Валтери] Ботас, който се движи с 300 км/ч. Това са два автомобила на много опасно място, но няма никакви наказания. Затова се нуждаем от подобрение и регулярност в рамките на ФИА“, завърши Серхио Перес.
In sync… as always 👋#F1 || #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Ib05gRuPaV
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 3, 2024