Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес на полпозишън в Маями след грешки на Верстапен и катастрофа на...

Перес на полпозишън в Маями след грешки на Верстапен и катастрофа на Льоклер

7892
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Виктор Алекян

Серхио Перес спечели полпозишъна за Гран при на Маями в квалификация, която приключи драматично с катастрофа на Шарл Льоклер. Съотборникът му Макс Верстапен сбърка при първото си излизане в Q3 и нямаше шанс да направи бърз тур накрая заради инцидента. Втори се нареди Фернандо Алонсо, трети е Карлос Сайнц.

28 градуса бе температурата на въздуха в началото на Q1, 47 – на пистата около стадион Хард Рок в Маями. Изборът на всички в началото бе гуми софт

Серията на Нико Хюлкенберг бе особено нестабилна. Той едва не се удари в предпазна бариера, но успя да овладее колата си и продължи. Люис Хамилтън пък подпря стената, връхлитайки бавно движещия се Хаас на Кевин Магнусен. След това се обади по радиото на тима си да провери предното му крило.

След първите бързи обиколки начело в подреждането бе Серхио Перес с 1:28.306 мин. Шарл Льоклер бе на 0,116 сек зад него, следван от Макс Верстапен и Фернандо Алонсо. Повечето серии бяха от по 5-6 тура.

Льоклер излезе пръв, но бързо бе изпреварен от Верстапен и Перес. Хамилтън се върна на пистата след минаването през бокса и даде 10-то време, измествайки съотборника си Джордж Ръсел. Сайнц бе излязъл четвърти. Броени минути след това пилотите на Мерцедес вече бяха в зоната на изпадащите заедно с Пиер Гасли, Логан Сарджънт, Оскар Пиастри и Ландо Норис.

В края на Q1 Сайнц записа второ време. Ръсел и Хамилтън сложиха по още един комплект софт и се измъкнаха над чертата. Джордж се нареди 11-ти, а Хамилтън бе шести. Верстапен остана начело, а след първия квалификационен сегмент битката не продължиха Норис, Юки Цунода, Ланс Строл, Пиастри и Сарджънт.

В Q2 Верстапен зададе темпото с 1:27.110 мин

След като и останалите направиха бързи обиколки втори, на 0,038 сек зад него бе Сайнц, следван от Перес, Алонсо, Льоклер, Естебан Окон. В зоната на изпадащите пак бяха двата Мерцедес-а, както и Гуаню Жу, Ник де Врис и Валтери Ботас.


Ботас излезе шести за сметка на Магнусен. Всички 15 пилоти бяха на пистата в последните минути от втория квалификационен сегмент. Льоклер даде най-бърз тур – 1:26.964 мин. Магнусен записа седмо време, но предстояха обиколки на още доста пилоти. Верстапен подобри постижението на Шарл с 0,150 сек. Ръсел записа девето време, беше изместен до десета позиция, но Хамилтън остана под чертата. Заедно със седемкратния световен шампион от Q2 отпаднаха още Алекс Албон, Хюлкенберг, Жу и Де Врис.

В началото на Q3 Верстапен допусна две сериозни грешки в първия си бърз тур и се отказа от него. Първото време бе на Перес – 1:26.841 мин

Грешка допусна и Льоклер, но продължи. Редът бе Перес, Алонсо (+0,361 сек), Сайнц (+0,508). Четвърта позиция заемаше Кевин Магнусен, следван от Гасли, Ръсел, Льоклер и Окон. Ботас бе без време, но той още не бе излизал от пита. Льоклер помоли екипа си да провери колата, тъй като закачил стената на 16-ти завой.

При финалните опити Льоклер пак сбърка и този път изхвърча в предпазна стена. При оставащи 1:36 мин рейс контролът съобщи, че няма да възобновява сесията. Това означаваше полпозишън за Перес и първа редица за Алонсо. Верстапен остана девети, без време. Льоклер бе седми.