Вторият ден на рали Дакар бе сериозното начало на тазгодишното състезание. След като в събота състезателите направиха едва 13 километра бягане по часовник, то в неделния ден те трябваше да изминат 240 км в дюните около перуанският град Писко. Трасето бе по-скоро за издръжливост и едва в края индикатор за предстоящите дни. Победителят от миналата година, Стефан Петерханзел, от екипа на X-raid с MINI не остави никакви шансове на съперниците си и спечели първата си етапна победа за тази година. Втори на изоставане от 2:35 минути остана южноафриканецът Жинел де Вилер с Тойота Hilux.
В морето от дюни победителят от първия ден, Карлос Сайнц имаше проблеми с навигацията. На 75 км от старта бе критичната точка, където мнозина водачи имаха проблеми с преминаването на огромна дюна. Сайнц се опита да мине директно през нея, което му струваше изоставане с близо 20 минути спрямо Петерханзел още след 100 км.
Именно в този етап се видяха най-сериозно разликите между задвижваните със задно предаване бъгита и задвижването 4х4 на MINI. Съотборникът на Сайнц, Насър Ал-Атия също имаше проблеми, но изоставането му спрямо французина бе малко над 10 минути. Той бе доволен от колата си, но проблемите с GPS-а и отчитането на контролните точки бе проблем и за него.
„Бях изключително изненадан, колко взискателен към техника и хора бе още този втори етап“, заяви след финала Петерханзел, който премина дистанцията за 2:35 ч. „Бяхме много бързи и имаме потенциала да сме още по-бързи благодарение на добрата навигаторска работа, свършена от Жан-Пол.“
„Очаквахме този втори етап да не е толкова труден“, обясни от своя страна Де Вилер. „Въпреки това сме много доволни от колата си. Всичко мина по-възможно най-добрия начин и Дирк свърши прекрасна работа с навигацията, което ни изведе напред. Около 77 км, много от участниците се губеха, което позволи спечелването на време.“
Третото място бе за французина Ронан Шабо с бъги SMG. Той получи наказание от минута, но това не промени класирането му.
На четвърта и пета позиция се класираха други двама членове на X-raid. Аржентинецът Орландо Теранова с BMW X3 и Леонид Новицки с MINI допълниха местата в топ пет, а зад тях се наредиха Насър Ал-Атия, Лусио Алварез с Тойота, Кжищоф Холовчик (MINI), Карлос Соуса (Great Wall) и Бернар Ерандонеа (SMG). В крайна сметка Ерандонеа получи наказание от една минута, което го изхвърли от десетката на общото класиране, където успя да се задържи победителят от вчера Карлос Сайнц. Неговото изоставане в крайна сметка нарасна до 18 минути, което означаваше 16:21 мин пасив в общото класиране.
Испанецът Нани Рома от X-raid също имаше известни проблеми и изостана на 24 минути зад водача. Проблемите на Роби Гордън също продължиха и той имаше нужда от 19 минути повече от Петерханзел, за да стигне до финала.
В днешния етап от Писко до Наска пилотите ще трябва да изминат 243 км.
Класирането от втория етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 2:35:38 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +2:35 мин
03. Шабо/Пило (SMG) +4:52
04. Теранова/Фиузa (BMW) +5:26
05. Новицки/Зилцов (Mini) +9:33
06. Ал-Атия/Круз (Buggy) +11:37
07. Алварез/Грауе (Toyota) +13:45
08. Холовчик/Палмейро (Mini) +14:00
09. Соуса/Рамало (Great Wall) +14:33
10. Ерандонеа/Деброн (SMG) +15:36
Общо класиране след втория етап
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 3:00:20 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +2:38 мин.
03. Шабо/Пило (SMG) +3:46
04. Теранова/Фиузa (BMW) +6:26
05. Новицки/Зилцов (Mini) +9:33
06. Ал-Атия/Круз (Buggy) +10:25
07. Алварез/Грауе (Toyota) +12:27
08. Холовчик/Палмейро (Mini) +14:00
09. Соуса/Рамало (Great Wall) +15:48
10. Сайнц/Готшалк (Buggy) +16:21