Десетият етап на тазгодишното издание на рали Дакар премина изцяло под знака на екипа на X-raid. На изпълненото със завои трасе от Кордоба до Ла Риоха пилотите на отбора се възползваха напълно от предимството на задвижването 4х4. Орландо Теранова, чийто автомобил BMW X3 CС се различава само на външен вид от MINI-ата на съотборниците му, успя да спечели етапна победа в своята родина. След него се наредиха Нани Рома и Стефан Петерханзел. Жинел де Вилер пък успя да ограничи максимално загубата на време и зае четвърта позиция. Така Петерханзел увеличи своето предимство в класирането само с 3 минути и вече води пред южноафриканеца с 52:38 мин.
Сто и четири автомобила напуснаха бивака в Кордоба в посока Ла Риоха. Пилотите трябваше да преминат първоначално 37 км до старта на състезателната отсечка, чиято първа част бе от 353 км и бе същата, по която се движеха и мотоциклетистите. От там обаче автомобилистите направиха отклонение и трябваше да направят още 243 км до бивака в Ла Риоха. Настилката бе твърда и изпълнена с остри камъни, с преминаване през гъста растителност и огромни скали.
На изпитание бяха изправени освен двигателите, чиято мощност бе ключова, също така доброто сцепление и спирачните системи. Рома и Петерханзел дадоха начало на етапа, като и в днешния ден автомобилите 4х4 имаха значително предимство пред бъгитата задвижвани само от задния мост. Орландо Теранова пък успя да даде най-добро време на първата контролна отсечка, като зад него на броени минути следваха Рома и Петерханзел. Де Вилер също не изоставаше.
В изпълнената със завои втора част на скоростния етап предимството на автомобилите със задвижване на четирите колела стана още по-отчетливо. С резултат от малко под четири часа аржентинецът се възползва от домашното си предимство и спечели първа етапна победа. Нани Рома изостана на 2:07 мин., а Петерханзел бе с 12 секунди зад испанеца. Де Вилер се нуждаеше от пет минути повече от аржентинеца, за да стигне до финала.
„Днешният етап отново бе доста техничен, подобен по скоро на WRC отсечка“, обясни Петерханзел след края на деня. „Сутринта смених своята стратегия, след като вчера Насър загуби шансовете си за победа. Затова и изоставането ми нарасна леко, защото заложих на повече сигурност. Явно обаче прекалено намалих темпото, защото Теранова навакса 2-3 минути и бе плътно зад мен. Затова в края отново натиснах.
За самото състезание, за шоуто не е добре, но за мен е по-приятно и по-малко напрегнато. Сега мога да контролирам темпото. Ще трябва да измисля правилната тактика, защото в дюните на Фиамбала, които предстоят, няма да е лесно. Ще трябва да съм предпазлив там, защото това е мястото, където може да се загуби много време.“
Леонид Новицки не успя да направи толкова добро представяне, колкото неговите съотборници и загуби 14 минути. Така преднината на Де Вилер нарасна на 17 минути.
За Насър Ал-Атия пък всичко приключи. Докато в неделя той бе основният съперник на Петерханзел, след масивните технически проблеми в понеделник той загуби повече от един час. В нощта срещу вторник нещата се влошиха максимално. Заради повреда във водната помпа катарецът и неговият навигатор Лукас Круз не стартираха в десетия етап. Така пътят на Петерханзел към неговата 11-а победа бе разчистен.
Така провалът на бъгитата бе пълен. След трудностите на Роби Гордън, чието изоставане е повече от 5 часа и отказването на Сайнц след шестия етап, на практика в момента в борбата остават само Герлен Шишери, Ронан Шабо и Бернар Ерандонеа, които заемаха местата от седмо до девето след края на деветия етап. Изоставането им обаче е повече от два часа и половина, а след десетия етап изпаднаха и от топ 10.
В сряда кервана поема към Фиамбала, като колите ще трябва да преминат 219 км скоростна отсечка изпълнена с пясъци и дюни.
Резултатите от десетия етап (топ 10):
01. Теранова/Фиуза (BMW) – 3:57:58 ч.
02. Рома/Перен (Mini) +2:07 мин.
03. Петерханзел/Котре (Mini) +2:19
04. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +5:26
05. Гордън/Уолч (Hummer) +6:51
06. Алварез/Грауе (Toyota) +8:43
07. Гадасин/Кузмич (G-Force Proto) +13:37
08. Василиев/Йевтиеков (G-Force Proto) +13:57
09. Кале/Шюнеман(SAM-Mercedes) +14:19
10. Новицки/Зилцов (Mini) +14:56
Общо класиране след десетия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 28:12:00 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +52:38 мин.
03. Новицки/Зилцов (Mini) +1:08:40 ч.
04. Рома/Перен (Mini) +1:34:04
05. Теранова/Фиуза (BMW) +1:58:49
06. Соуса/Рамало (Great Wall) +2:35:00
07. Олхолм/Астън (Toyota) +3:45:07
08. Гарафулик/Пикар (Mini) +3:47:30
09. Кале/Шюнеман (Sam-Mercedes) +3:53:09
10. Алварез/Грауе (Toyota) +4:51:15