Финалът на 24 часа на Льо Ман бе един от най-вълнуващите през последните няколко години. Борбата между претендента Peugeot и големия му съперник, седемкратния победител Audi, бе изключително оспорвана. Пилотите на 908 HDi FAP номер 7, Марк Жене, Никола Минасян и Жак Вилньов, не се предадоха докрай, но не успяха да наваксат закъснението по наводнената рано сутринта писта. Френският конструктор доминира първите 14 часа на състезанието и двата му автомобила заеха второ и трето място, а третият 908 HDi FAP се изкачи от 31-о на 5-о място. Въпреки този успех, обаче, Peugeot остана разочарован, защото не постигна основната си цел за сезон 2008.
След всички усилия и енергия вложени в най-голямото състезание в програмата 2008 на Team Peugeot Total, екипът е разочарован, но автомобилите 908 HDi FAP показаха възможностите си още на квалификациите. В сряда, Саразен постигна първо време – 3’18“513 при средна скорост 247.16 км/ч. След първата серия тестове трите 908 HDi FAP паднаха под митичната граница от 3’21“20, време постигнато от също така митичния Peugeot 905 през 1992 година. Впрочем, 908 номер 7 завърши този уикенд с пробег 5192 км, тоест с 92 км повече от предшественика му през 1993.
С три първи места в стартовата решетка, автомобилите 908 HDi FAP водиха състезанието през първите 14 часа след старта. Peugeot номер 8 (Лами/Саразен/Вюрц) бе начело през първите два часа преди да се установи проблем със скоростната кутия. Номер 7 го замести веднага, но отстъпи лидерството на третия автомобил 908 HDi FAP с номер 9 и екипаж Монтани/Зонта/Клайн.
С падането на нощта, водачът Кристиан Клийн (Peugeot No 9) попадна в пясъка по време на изпреварване, загуби една обиколка и в 22ч08 състезанието продължи да води Peugeot No 7 (Жене/Минасян/Вилньов).
Екипажът на номер 7 остана начело на състезанието през цялата нощ. В 4 ч. сутринта заваля дъжд и пилотите на Peugeot малко по малко започнаха да губят позицията си. В 5.17 ч., Audi No 2 застана начело и се възползва от дъжда, за да увеличи преднината си. От своя страна, Франк Монтани (Peugeot No 9) успя да измести Audi No 3 от третото място.
Един час преди финала, при редуващи се сухи и мокри участъци на пистата, състезанието ставаше все по-напрегнато. Никола Минасян, който нямаше какво повече да губи, реши да остане със сликовете, докато Audi No 2 сложи гуми за дъжд. Въпреки тази игра на късмет разликата между двата първи автомобила остана стабилна до края на състезанието.
Все пак, екипът Peugeot Total си тръгна от Льо Ман с един немаловажен рекорд: най-бърза обиколка в състезанието. Рекордът бе поставен от Стефан Саразен в 102-та обиколка – 246,068 км/ч средна скорост на Peugeot 908 HDi FAP No 8. Абсолютният рекорд от 3’18“4 принадлежи на Джаки Оливър и е постигнат през 1971 година, но Саразен е на по-малко от секунда от него – 3’19“394.
Мишел Барж (Директор на Peugeot Sport): „Браво на Ауди. С него бяхме отлични съперници. Дуелът беше чудесен и следващата година отново “ще кръстосаме шпаги”. Равносметката е положителна, останахме много близо до целта и постигнахме отлични резултати. През нощта загубихме първото място, но да завършим след такъв противник е незабравимо преживяване. Пилотите, техниците и механиците свършиха отлична работа. Желанието ни бе да победим, но така се върви напред, поставяйки си цели.“
Бруно Фамен (Технически директор на Peugeot Sport): „Битката беше изключително интересна, а състезанието – вълнуващо. Нищо не може да замени усещането, особено тук в Льо Ман. Липсваше ни опит. Освен това имахме две повреди, които досега не се бяха появявали в 908: неизправен акумулатор и елемент от управлението на скоростната кутия. Ще се върнем през 2009. Между другото, този уикенд започнахме подготовката за 24 часа на Льо Ман 2009.“
Франк Монтани (Peugeot HDi FAP No 9): „Равносметката е добра и лоша, но съм доволен, че се качих на подиума на 24 часа на Льо Ман. Състезанието беше много оспорвано, а условията трудни. Все пак преживях прекрасни мигове и се насладих на 908 HDi FAP.“
Никола Минасян (Peugeot HDi FAP No 7): „Знаехме, че ще бъде трудно, но това че не победихме малко ме разочарова. Трябва да кажем, че конкурентите ни бяха свършили много добра работа. Накрая се опитахме да атакуваме. Запазихме сликовете въпреки дъжда, но после заложихме на гумите за дъжд, защото трябваше да направим нещо, за да се изкачим. Сега трябва да анализираме всичко, което се случи и да си извадим поуки.“
Марк Жене (Peugeot HDi FAP No 7): „Началото беше по-лесно, защото първата част от състезанието мина при суха писта. След това не успяхме да използваме гумите си толкова ефикасно колкото съперниците ни.“
Жак Вилньов (Peugeot HDi FAP No 7): „Щастлив съм, че сме на подиума, но съм разочарован, че не победихме, което беше целта ни. Съперниците ни бяха много силни.“
Кристиан Клийн (Peugeot HDi FAP No 9): „За мен, като дебютант в 24 часа на Льо Ман, това беше ценен опит. Доволен съм, че се качих на подиума още при първото ми състезание. Нямахме достатъчно опит и загубихме време по тази причина, но 908 HDi FAP е прекрасен автомобил.“