На последната пресконференция директорът на Peugeot Sport Мишел Барж припомни основния приоритет на отбора на Peugeot Total – победата на Le Mans. За да се подготви за това тежко състезание, тимът започна усилени тренировки след ноемврийските 1000 мили на Бразилия в Интерлагос с идеята да направи 908 HDi FAP още по-надежден и усъвършенстван. Но нищо не може да замени истинското състезание и затова един болид беше запазен за 12-те часа на Себринг. Това състезание обещава да бъде тежко, не само заради условията на пистата, но и заради жестоката конкуренция, която очаква екипът на Peugeot Sport. 908 HDi FAP ще се състезава под номер 7 и ще носи син цвят. Стартът ще бъде обявен в събота, 15 март в 10.05 ч. местно време. След състезанието екипът на Peugeot Sport ще остане на пистата за още технически тестове.
За да се подготви за 12-те часа на Себринг, отборът на Peugeot Total отиде във Флорида през януари, за да участва на “Зимните тестове”, организирани от Американските серии на Льо Ман. Трима от четиримата пилоти, които ще се състезават в сериите на Льо Ман, се възползваха от възможността да тренират на 908 HDi FAP – португалецът Педро Лами и французите Никола Минасиан и Стефан Саразин. За всеобща изненада автомобилът веднага се адаптира към пистата, чиито бетонни плочи силно напомнят Монтлери: “Себринг е много различна от всички модерни европейски писти, каза Стефан Саразин. На места е доста неравна, но автомобилът ни се оказа много адаптивен и ние бяхме приятно изненадани от постигнатото, което е още едно доказателство, че шасито на 908 HDi FAP е отлично.”
Първия ден 908 HDi FAP завърши едва на една десета от най-доброто време, а пилотиран от Стефан Саразин, автомобилът направи най-бързата обиколка в състезанието за 1мин 42.801 сек., като подобри рекорда на Audi R10 от 2007 г. от 1 м 44.974 сек.
“Не сме гонили рекорди, заяви техническият директор Бруно Фамин, по-скоро разгърнахме цялостната програма за тренировки. Пробвахме цялата гама на Michelin, която ще ползваме през 2008, и останахме много доволни както от поведението им, така и от издръжливостта им.”
През трите дни на състезанието тримата пилоти направиха общо 235 обиколки, всяка от които 5,95 км, което прави общо 1400 км, а победителят в 12-те часа през март ще трябва да направи почти два пъти повече. С 35 автомобила на старта, от LMP1 до GT2, 56-тото издание на 12-те часа на Себринг се очаква да бъде доста опасно за най-бързите, вероятно с чести появи на кола за сигурност.
Под ръководството на Мишел Барж, миналата година отборът на Peugeot Sport преживя един незабравим сезон, изпълнен с тръпка, изненади и удовлетворение. Никога досега в историята на Peugeot не е имало друга състезателна кола, която да спечели още първото си състезание. Ето че 908 HDi FAP записа победа още в дебютното си състезание на Монца, а по-късно спечели второто място на 24-часовото състезание Льо Ман 2007.
Целта за 2008 г. беше ясно дефинирана, още когато беше обявена програмата през юни 2006 г. – победа на Льо Ман. Оттогава насам цялата енергия на отбора се фокусира върху това огромно предизвикателство. Всяко излизане на колата от бокса, независимо дали за тестова сесия, симулация или състезание е довело до обновяване на частите и цялостното й усъвършенстване. Това е довело до подобряване на 908 HDi FAP като изпълнение и издръжливост; но също така е дало възможност на десетимата пилоти да опознаят колата по-добре и да я почувстват по-близка.
Бруно Фамин, Технически директор: “Фокусирахме се изцяло върху намаляване на теглото и извличане на по-добро и по-надеждно поведение на двигателя с идеята да ни позволи да се състезаваме със същото темпо, както по време на тренировките, без да споменаваме подобренията на всеки един от компонентите на колата. Предвид малкото време, с което разполагахме миналата година, не беше възможно да направим подобно нещо със специалната кола за 2007. В допълнение към продължаващата работа върху аеродинамиката, нашата програма дава предимство на окачването, управлението, диференциала и скоростната кутия.”
Всички усилия и ресурси на Peugeot Sport сега са насочени към тази приоритетна цел и на 24-те часа на Льо Ман 2008 ще има три двигателя HDi FAP: два в отбора на Peugeot Total (№ 7 и 8) и един в Peugeot Sport Total.
Екипите за всеки автомобил ще бъдат обявени през май, а дотогава отборът ще преценява стила и работата на всеки пилот. Пилотите на Peugeot Sport за 2008 г. вече са ясни:
– Anthony BELTOISE (36, Франция)
– Marc GENE (33, Испания)
– Christian KLIEN (25, Австрия)
– Pedro LAMY (35, Португалия)
– Nicolas MINASSIAN (34, Франция)
– Franck MONTAGNY (30, Франция)
– Stéphane SARRAZIN (32, Франция)
– Jacques VILLENEUVE (35, Канада)
– Alexander WURZ (34, Австрия)
– Ricardo ZONTA (31, Бразилия)
Мишел Барж, Директор на Peugeot Sport: “При съставянето на екипа ни за 2008, искахме, както и миналата година, той да бъде силен, спортен, сплотен и хуманен. При избора на пилоти, ръководен от Среж Солние, вземахме предвид всички тези качества, както и, разбира се, техните постижения и опит като пилоти на болиди, близки като концепция до 908 HDi FAP. И в крайна сметка събрахме наистина силен отбор – десетимата са спечелили общо 393 награди Grand-Prix във Формула 1 и имат 32 участия на 24 часа на Льо Ман!”
Както и миналия сезон, два двигателя 908 HDi FAP ще защитават цветовете на Peugeot и партньорите му в пет състезания в Европа, а именно: Барселона, Монца, Спа, Нюрбургринг и Силвърстоун.
Мишел Барж: “Ще защитаваме името си и няма да забравяме, че основната ни цел си остава победата на Льо Ман. Конкуренцията ни е много сериозна и опитна, но ние имаме нужда от нея. Имаме четири състезания, на които може да си дадем ясна сметка къде сме сред конкуренцията преди голямото на Льо Ман.”