Начало Автомобили Peugeot във Франкфурт под знака на модела 308

Peugeot във Франкфурт под знака на модела 308

43
0

Удоволствие и екология
Световна премиера на 308

Щандът на Peugeot на 62-рия Автомобилен салон във Франкфурт се простира на 2 870 м². Естествените и изискани материали, водата и зеленината го превръщат в място за отмора.
Сред 27-те автомобила, представляващи търговската гама на Peugeot в Германия, има 5 прототипа. 3 от тях се базират на 308, доказвайки още веднъж творческия потенциал на Центъра за дизайн Peugeot и на екипа „Проучване и развитие“.

Участието на Peugeot ще премине под знака на световната премиера на модела 308.Публиката ще може да види 6 серийни автомобила, с 3 и 5 врати, и 3 прототипа.
За марката, предстоящото излизане на пазара на 308, представлява седмото голямо събитие за 2007 г. и доказва значителното обновяване на търговската й гама, чиято средна възраст сега е 4 години, а през 2008 ще стане 3 години.
308 бе представен в Сошо пред повече от 5000 души от търговската мрежа на Peugeot. На пазара във Франция и основните европейски пазари ще бъде пуснат след 20 септември.
Peugeot 308: Истинското удоволствие
Първият автомобил от поколението „8“ има амбицията да се превърне във въплъщение на лимузината. Използвайки архитектурата на 307, 308 усъвършенства качествата, заради които предшественикът му бе продаден в повече от 3 милиона броя. Пространството, видимостта и светлината в купето, както и динамичните качества са достатъчни, за да превърнат 308 в една много привлекателна лимузина.
Изключителният стил внушава качество, сила и сигурност на автомобила… Това е постигнато чрез комплекс от мерки още при проектирането, а по-късно и при производството, с цел достигане на максимално качество. В действителност, по отношение на качеството, 308 може да се мери с моделите от високите класове.
Освен това, 308 е израз на ангажимента на Peugeot към околната среда, чрез намаляване на емисиите на вредни газове. Дизайнерите и инженерите на марката мобилизираха целия си потенциал и използваха всички съвременни технологии, за да превърнат 308 в един екологичен автомобил.
308 консумира 10% по-малко гориво от 307, благодарение на невероятната аеродинамика, на бензиновите двигатели, разработени съвместно с BMW Group, на дизеловите HDi, два от които са с ниво на емисиите на СО2 120 г/км, на филтъра за твърди частици FAP и на гумите Michelin Energy Saver.
Само използването на новите гуми Michelin Energy Saver позволява да се спестят близо 0,2 л гориво на 100 км в смесен цикъл, което води до намаляване с 4 г на емисиите на СО2. Това съответства на около един тон СО2 по-малко през целия живот на автомобила.
308 RC Z и 308 SW Prologue са два прототипа, създадени на базата на 308. Те представляват истински лаборатории за идеи, които ще служат на серийното производство.
Марката даде поле за изява на дизайнерите, така че да покажат реалните възможности на гамата. Прототипите са работилници за идеи, където се създават и изпитват нови концепции, авангардни технически или стилистични решения, без ограниченията, свързани с производството. Концептуалните модели често вдъхновяват серийните. Те са истински пътеводител в бъдещето на марката.
Първият от двата прототипа принадлежи по-скоро на света на фантазиите, докато вторият е от близкото бъдеще на гамата 308.
308 RC Z: мечти и емоции
Ако някои силуети от гамата 308 са вече факт, други все още живеят само във въображението на дизайнерите и инженерите.
Понякога сънищата им стават реалност и тогава се раждат прототипите. 308 RC Z е сбъднатата мечта за лек и екологично чист автомобил, който предлага истинско удоволствие и много емоции.
308 RC Z е купе 2+2, с модерен и оригинален дизайн и отлични пропорции.
Прототипът се задвижва от двигателя 1,6л ТНР, създаден в сътрудничество с BMW. Благодарение на специфичното си калибриране, той развива мощност от 160 kW (≈ 218 к.с). Характеризира се с невероятна гъвкавост, защото максималният му въртящ момент от 280 Nm е достъпен още при ниски обороти (той достига дори 300 Nm с overboost). Teзи стойности гарантират много динамика на двигателя при всякакви обстоятелства.
Агрегатът е съчетан с новата механична 6-степенна скоростна кутия и тази комбинация предлага отличен синтез между високи показатели и нисък разход на гориво.
308 SW Prologue : утре е… днес
За да подчертае богатството, поливалентността и силата на новата си гама, Peugeot реши да покаже и един прототип на силует от семейството 308, който ще се появи на пазара през следващите месеци.
Силуетът SW комбинира няколко предимства като удоволствие от управлението, комфорт в купето и голям товарен обем.
Задната част се характеризира с много голямо задно стъкло, което завива към страничните части. Заедно с яркочервените светлини, то създава силната индивидуалност на прототипа, както и цялостното впечатление за сила, обем и модернизъм.
Екология
На щанда е обособена зона, посветена на каузата за опазването на околната среда. Там са представени постиженията на Peugeot за намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии.
В тази зона са изложени 4 автомобила, разполагащи с вече използвани или очаквани в близко бъдеще технологии за опазване на околната среда. Марката напомня и за създадения въглероден кладенец в Амазония, екологичен проект, с който тя се ангажира през 1998 година.
308 HybrideHDi: съвсем близко бъдеще
Преди края на десетилетието 308 ще стане първия автомобил на Peugeot, оборудван с хибриден Hdi-двигател. Той ще потвърди голямото значение, което се отдава на екологията в гамата 308 и ангажиментите на Peugeot в тази област. Цветът на прототипа е много оригинален (бяло седеф комбинирано със зелено), а тапицерията и вътрешното оборудване го отличават напълно от серийните модели.
Технологията хибрид HDi: значително намаляване на разходите на гориво
От много години грижата за околната среда е сред приоритетите на групата PSA.
В Европа, където дизелът се използва много, новите технологии и филтърът за твърди частици (FAP) позволиха да се контролира разходът на гориво и да се ограничат вредните емисии. Използването на хибриден дизелов двигател е нов етап в работата за постигане на тези резултати.
При еквивалентна мощност, тази технология позволява намаляване с около 35% на емисиите на СО2 спрямо класическия дизелов двигател.
Разработките от представянето на първият подобен прототип 307 HybrideHDi през 2006 година досега потвърждават правилността на първоначалните решения.
308 HybrideHDi, представен на автомобилното изложение във Франкфурт тази година, е с 5 врати и ниво на изпълнение Premium Pack. В него е използвана най-оптимизираната досега паралелна хибридна архитектура, съчетана с механична 6-степенна скоростна кутия (ВМР6).
Дизеловият двигател 1,6л HDi FAP 80 kW (≈ 110 к.с.), комбиниран с електродвигател 16 kW (≈ 22 к.с.), осигурява мощност от 96 kW, която може да се сравни с тази на 308 с двигател 2,0л HDi FAP 100 kW (≈ 136 к.с.).
38% по-нисък разход в смесен цикъл
Разходът на гориво в смесен цикъл е 3,4л / 100 км, а емисиите на СО2 са 90 г/км. Този двигател консумира 38% по-малко гориво в сравнение с еквивалентния HDi на 308.
Посетителите ще имат възможност да тестват един симулатор на 308 HybrideHDi. „Водачът“ участва в реални ситуации на управление (в града, спиране, червен светофар, кръстовище, извънградски път…). Целта е чрез тези различни ситуации да се покажат режимите на задвижване (хибриден/с вътрешно горене). В края на теста, в зависимост от управлението, симулаторът показва спестеното количество гориво в сравнение със стандартния автомобил.
308 2,0 l BioFlex
Той ще се появи през 2008 г. с бензиновия двигател 2.0л. Европа и Франция се ангажираха с по-нататъшното развитие на биогоривата, с амбициозни краткосрочни планове по отношение на степента на използването им, с цел намаляване на това на стандартните горива.
Новото гориво суперетанол (Е85), съставено от 15% безоловен бензин и 85% етанол с растителен произход, започва да се предлага вече във Франция.
То не е съвместимо със стандартните бензинови двигатели, като може да се използва само от адаптирани автомобили, които функционират едновременно с бензин, суперетанол или със смес от двете.
Според някои експерти, при използване на Е85 емисиите на СО2 намаляват максимално с 70%, като това се отнася до целия цикъл: от производството до изгарянето на горивото (принципа от „кладенеца до колелото“).

Използвайки бразилския си опит, през септември 2007 г. Peugeot пуска на пазара в Швеция, Холандия и Франция автомобили, които могат да се движат със суперетанол и които ще се наричат BioFlex.
Във Франция, първите модели са 307 SW и Комби 1,6л BioFlex 110 като отличителният им знак ще бъде логото на технологията – BioFlex.

Въпреки високата цена на техническата адаптация, Peugeot се ангажира да промоцира тази технология и предлага автомобилите 307 SW и Комби 1,6л BioFlex 110 с нива на изпълнение Confort Pack на същата цена като съответстващите им бензинови версии.
308 Биодизел
Трябва да се отбележи, че всички Hdi-двигатели на марката (или един на всеки два продадени автомобила Peugeot в света през първата половина на 2007 г.) може без никаква адаптация да използва смеси, съдържащи до 30% естери от растителни масла (Diester от рапица) и газьол. В този случай, общото намаляване на емисиите на СО2 е от порядъка на 18%.
308 120 грама
В същата зона ще намерим и един автомобил 308, оборудван с двигател 1,6л HDi 80 kW (≈ 110 к.с.) и механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия. Той отделя едва 120 г СО2 на км.
Едновременно с технологията HDi, която предлага отличен термодинамичен КПД, 308 разполага с филтър за твърди частици и с механична пилотирана скоростна кутия. В автоматизиран режим, благодарение на електронното си управление, тази кутия осигурява близо 5% по-малък разход на гориво.
Всички тези мерки ще позволят, през 2008 година, емисиите на СО2 да паднат до 120 г в смесен цикъл, което съответства на разход от около 4,5л / 100.
PSA е европейски лидер по отношение на автомобилите с нисък разход на гориво, като през 2006 г. пазарният дял на автомобилите на групата с 120 г СО2 на км е 38% или 450 000.