Начало Тест драйв Пежо с обновени 3008 и 5008

Пежо с обновени 3008 и 5008

3773
0

С тест за медиите представителите на Пежо у нас от София Франс Ауто демонстрираха обновените SUV модели на компанията 3008 и 5008. Това са два от бестселърите на французите. От 3008 вече има продадени над 800 000 броя в Европа след лансирането му през 2016 г. Той бе избран и за Автомобил на годината в Европа, а от по-големия 5008 бяха реализирани над 250 000 броя.

Промените в дизайна са направили моделите още по-атрактивни с оформянето на решетките отпред с пиксели, без рамка. Спойлерите са по-агресивни, фаровете за мъгла са заменени от функцията Foggy mode на късите светлини при избора на Full LED, фарове. Като цяло гамите се предлагат с нови LED светлини. И отзад опция са Full LED светлини с 3D ефект с типичната за Пежо графика с 3 „резки от ноктите на лъва”. Моделите ще се предлагат с нови цветове и подобрения и в оборудването. Инструменталният панел например е с технологията Normally Black с по-добър контраст. Това е важно при пътуване като нашия тест в хубаво време и отблясъци от слънцето.

В по-високите нива на оборудване, каквито впрочем се купуват у нас, има промени. Добавени са покрития от Nappa, огледало за обратно виждане без рамка, нов 10-инчов HD капацитивен дисплей за управление на функциите в колата и др.

С качването в автомобилите по принцип веднага правят впечатление по-малкият, подсечен спортен волан, с който са характерни моделите на Пежо, както и дигиталният i-Cockpit с множеството му функции и информация

Независимо от типа автомобили това оформление предразполага към спортно управление и усещане в колата. Авангардно оформеният централен панел с хромираните клавиши придава пък спортна елегантност, а мястото не е жертвано в името на красотата.

Като цяло Пежо вдигна доста нивото си през последните години. Обновените модели са още по-елегантно и луксозно обзаведени и в 4-те си нива. Това води и до известно повишение на цените, макар и с няколко процента.

Строгите европейски регулации свиха като цяло гамите на производителите по отношение избора на двигатели.

При 3008 се предлагат два бензинови варианта – 1,2 и 1,6 литра със 130 и 180 к.с. и един дизел 1,5 със 130 к.с.

Карам колата именно с последния и след като първоначално тази мощност ми се струва не съвсем впечатляваща, по-късно, на дълъг път движението е приятно и не е лишено от сила и скорост в добър ритъм. Приятно е, че работата на двигателя е съчетана с 8-степенната автоматична трансмисия на Пежо. Тя е наистина модерна и има заслуга както за приятното пътуване, така и за ниските нива на консумация на гориво и така важните нива на вредни емисии. И с двата двигателя със 130 к.с. се предлага и 6-степенна механична скоростна кутия. Но според мен доплащането от около пет хиляди лева за ЕАТ8 си заслужава.

Разбира се, специално внимание трябва да получат и Plug-in хибридните варианти 225 и 300 е на 3008, нищо, че за съжаление у нас този тип автомобили практически не се ползват от реални преференции. Първият вариант е с бензинов двигател 1,6 литра със 180 к.с. и електродвигател 110 к.с. Системната мощност е 225 к.с. като батерията е с капацитет 13,2 kW. Само на ток автомобилът може да измине 56 км. Втората версия е реално единственият модел със задвижване на четирите колела, защото е с два електродвигателя и вторият задвижва задните колела. Бензиновият агрегат е отново 1,6, но с 200 к.с. Електродвигателят към 8-степенната трансмисия е отново 110 к.с, а този на задната ос е 113 к.с. Системната мощност е 300 к.с. и колата е впечатляваща.

По принцип всички модели са с електронната система Grip Control за подпомагане на движението с различни режими, напълно резонни за използването на подобни SUV модели

Двигателите са идентични и при по-големите 5008, чиято конфигурация с до 7 места може да има предимства при нашата регулация. Разширени са функциите на приложението MyPeugeot като при хибридите може да се следи зарядът, да се включи климатикът от разстояние и т.н. Моделите са стандартно много богато оборудвани. Специално внимание заслужава системата за нощно виждане, която чрез инфрачервена камера открива хора и животни на до 200 метра от обсега на фаровете. На разположение са още активна спирачка при опасност, активен круиз контрол и т.н.