Начало Тест драйв Пежо залага на стил и технологии в новия 408

Пежо залага на стил и технологии в новия 408

6458
0

 

Оригинална концепция, отличен дизайн и модерни технологии са трите най-важни елемента, на които залага Пежо в новия си модел 408

Колата прави наистина силно впечатление със своя удължен фастбек силует. Пикселизирата решетка концентрира вниманието към емблемата, зад която е скрит главният радар за подпомагащите шофирането системи. Самата решетка следва модната тенденция да е в цвета на купето, без да се дефинира отделно броня. Matrix LED технология пък прави възможно светлините да са ултра тънки и в същото време мощни.

Пропорциите в някаква степен са неочаквани, защото колата е дълга 4,96 метра, а има разстояние между осите от 2,79 м. Автомобилът е „качен“ на специално разработени 20-инчови колела, които обаче не са широки, а самата следа е по-голяма. Това прави не само визията, но и усещането зад волана интересни.

Официалните вносители на Пежо в нашата страна от София Франс Ауто представиха модела с тест драйв и ни уверяват, че са осигурили вече достатъчно от тези продукти. Предоставят ни на разположение и различните варианти на модела. Така след впечатленията от външния дизайн откриваме и следващите важни елементи в модела.

Таблото е типично за марката с I-Cockpit с 10-инчов цифров дисплей с 3D изображения на информацията

В дясно пък е 10-инчовият HD екран за управление на функциите с програмируеми тъчбутони под него за получаване на желана информация и контрол. Воланът е също типичен за модерните модели на Пежо – малък, спортен, многофункционален, с възможност за подгряване. Шофьорската позиция е по-висока, с усещане за SUV. Предните седалки са с масажна функия (опция).

В същото време управлението е леко и меко като в класически неголям добър автомобил. Тук е голямото предимство на модела, защото той е позициониран в така наречения C-сегмент, но конструкцията, големите колела и клирънс над пътя го изпращат някак по-високо в йерархията.

Качеството на обзавеждането също е по-скоро в по-луксозните ниши. Пежо 408 е изграден върху новата ЕMP2 (Efficient Modular Platform) и голямото междуосие, което тя е позволила да се избере, осигурява повече пространство на краката на пътниците на задните седалки. В същото време обаче силуетът на купе и извиването на покрива скриват част от панорамата, когато възрастен човек се вози отзад, въпреки че място има. В същото време багажникът е достатъчно голям – 536 л стандартно и 471 литра за хибридите.

Движението е приятно. Променям с лекота режимите, предлагани от 8-степенната автоматична скоростна кутия EAT8. Асистиращите системи са от последно поколение, с данни от 6 камери и 9 радара

Моделът е с адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил. Колата има автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък. Разпознава пешеходци и велосипедисти от 7 км/ч до 140 км/ч. Има и активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана. Дава сигнал за внимание на водача, откривайки нарушена бдителност при дълги периоди на шофиране и при скорости над 65 км/ч. Това става чрез анализиране микродвиженията на кормилното управление.

Има мониторинг на мъртви зони на далечни разстояния (75 метра). Наличен е и сигнал за движение зад автомобила: при движение на заден ход предупреждава водача за близка опасност. Пежо 408 разполага още със 180° камера за заден ход с висока разделителна способност с интегрирана почистваща дюза. Шофьорът има и 360-градусова помощ при паркиране с 4 камери с висока разделителна способност и др.

Пътуването е наистина семейно и въпреки оригиналната визия, за която стана дума, колата изобщо няма претенции да бъде дори кросоувър или нещо подобно

Дори не се предлага с позната при марката система Ultra Grip. За сметка на това обаче, се залага на двe Plug-in Hybrid версии със задвижване на две колела. Първият вариант е 225 e-EAT8. Той комбинира работата на бензинов PureTech двигател със 180 к.с. и електрически мотор 81 kW. Втората версия е 80 e-EAT8. Комбинацията е от PureTech двигател със 150 к.с. и 81kW електрически мотор. И двата са с автоматичната скоростната кутия e-EAT8. Литиево-йонната батерия и на двата хибрида е с капацитет от 12,4kWh.

Моделът се предлага и с бензинов двигател с вътрешно горене: 1,2-литров PureTech, 3-цилиндров със 130 к.с., с който имам възможност да карам колата най-дълго. Смятам го за напълно удобен за 408. Нищо, че е малко по-слаб, но пък вариантите с него по-евтини (между 68 800 и 75 000 лв.) и не се налага зареждане, за да се върнем в София.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Peugeot (@peugeot)