Начало Автомобили 3008 и 5008 HYBRID първи с новата 48V хибридна технология на Peugeot

3008 и 5008 HYBRID първи с новата 48V хибридна технология на Peugeot

586
0
Peugeot 3008 HYBRID
Peugeot 3008 HYBRID

2023 ще бъде „електрическа година“ за PEUGEOT. Тя започва с представянето на новата система HYBRID, проектирана от Stellantis.  Ще се предлага за PEUGEOT 3008 и 5008, преди да бъде внедрена и в други модели. Тя ще допълни гамата от електрифицирани двигатели: plug-in хибрид, 100% електрически варианти и варианти с горивни клетки. Системата PEUGEOT 48V HYBRID се състои от бензинов двигател PureTech от ново поколение със 136 к.с. двигател, съчетан с нова 6-степенна електрифицирана скоростна кутия с двоен съединител и електрически двигател. С батерия, която се зарежда по време на шофиране, тази технология осигурява допълнителен въртящ момент при ниски обороти на двигателя и намалява разхода на гориво с до 15% (от 126g CO2/km на 3008 и от 128 g CO2/km на 5008). При градско шофиране, SUV от C-сегмент, оборудван с тази хибридна системата може да работи повече от 50% от времето при 100% нулеви емисии.

ПРОСТА И ЯСНА ФУНКЦИЯ

Водачът се информира за работата на хибридната система чрез PEUGEOT i-Cockpit® , а различните режими се активират автоматично. При ежедневно шофиране двигателят с вътрешно горене и електрическият двигател работят заедно или поотделно за оптимизиране на потреблението на енергия. При силно ускорение електрическият двигател осигурява допълнителен въртящ момент на бензиновия двигател при ниски обороти. При намаляване на скоростта бензиновият двигател се изключва и електрическият двигател се превръща в генератор презареждащ 48V батерия. Автомобилът се движи само с електрически двигател в режим на нулеви емисии, в града за кратки разстояния и при маневриране.

ОСЕЗАЕМИ ПОЛЗИ

До 15% по-нисък разход на гориво и от 126g CO2/km на 3008 и 128g на 5008. В сравнение с конвенционален бензинов двигател със сравними характеристики, хибридният двигател предлага среднa икономия от около 1 литър/100 км на SUV от C-сегмент (комбиниран цикъл WLTP). Това се постига главно в града (- 2,5 л/100 км) и в извънградски режим (- 0,7 л/100 км), докато потреблението по магистралата остава непроменено. Това означава средно намаление с 20 g/km на CO2 емисиите (според WLTP комбинирания цикъл) на 3008 и 5008. Когато зарядът на батерията го позволява, системата дава възможност за потегляне, маневриране и шофиране с ниска скорост в натоварен трафик в 100% електрически режим.

В градско шофиране, PEUGEOT 3008 и 5008 HYBRID могат да се управляват повече от 50% от времето в 100% електрически режим с нулеви емисии. При потегляне  електрическият двигател осигурява допълнителен въртящ момент, което компенсира времето за реакция на турбото, а при пълно натискане на педала на газта, отдава  допълнителни 9 kW (приблизително 12 к.с.) мощност.

ОСНОВНИ КОМПОНЕНТИ НА 48V ХИБРИДНАТА СИСТЕМА

Всички части, съставляващи този нов двигател, са разположени под капака, с изключение на 48V акумулатор, който е монтиран под предната лява седалка на PEUGEOT 3008 и 5008.

1,2-литров бензинов двигател PureTech. Ново
поколение бензинов двигател PureTech, специално разработен за оптимална интеграция с хибридната система:

• 3 цилиндъра и 1199cm3,
• Мощност 136 hp (100kW) при 5500rpm,
• Въртящ момент 230Nm при 1750rpm,
• Турбокомпресор с променлива геометрия за подобрена работа на двигателя,
• Ангренажна верига (ниски разходи за поддръжка),
• Работа в цикъл на Милър за по-добра топлинна ефективност при горене,
• Стандарт Euro 6.e.
•    Скоростна кутия e-DCS6 (система с двоен съединител).

Хибридният двигател на PEUGEOT 48V включва нова електрифицирана 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител, която осигурява постоянен въртящ момент. Корпусът на скоростната кутия събира в себе си и електрическия двигатели и  оптимизира размера и теглото на автомобила за отлични характеристики на шофиране.

48V ХИБРИДНА БАТЕРИЯ

48V литиево-йонна батерия има брутен капацитет от 898Wh и наличен капацитет от 432Wh. Той е проектиран да поддържа същото ниво на производителност през целия живот на автомобила и е с гаранция 8 години/160 000 км. Батерията 48V е монтирана под предната лява седалка. Това решение предлага много предимства:

• Налично е цялото вътрешно пространство,
• Запазва се пълният обем на багажника,
• Загубите на енергия, свързани с дължината на кабелите са оптимизирани,
• Удоволствието от шофирането се запазва благодарение на правилното разпределение на масите (батерия в центъра на превозното средство).

ДВЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ МРЕЖИ

PEUGEOT 3008 и 5008 имат две електрически мрежи. Мрежа с ниско напрежение, 12V към захранване на оборудването на автомобила и мрежа с високо напрежение – 48V за захранване на хибридната система. Електричеството се произвежда от 48V генератор. Преобразувател на постоянно напрежение се използва за прехвърляне на произведена електроенергия към 12V мрежата на автомобила.

СПЕЦИФИЧЕН ХАРДУЕР

Моделите на PEUGEOT, оборудвани с новия хибриден двигател имат специфичен дисплей. Той показва кога водачът е в режим на 100% електрическо шофиране със скоростомер в синьо, поток на енергия в системата, ниво на зареждане на батерията и процент от разстоянието, изминато в електрически режим във всеки един момент или в края на пътуването.

В допълнение, тези модели ще бъдат оборудвани с AVAS (Акустична система за предупреждение за превозно средство) която издава звук при скорост до 30 км/ч, за да предупреди пешеходците и велосипедистите, че автомобилът приближава. Новият двигател заменя PureTech 130 EAT8 и скоро ще бъде наличен и за други модели в гамата на PEUGEOT, като 208, 2008, 308, 308 SW и 408.
PEUGEOT 3008 и 5008 HYBRID ще се произвеждат в завода в “Sochaux” и ще се продават в Европа от второто тримесечие на 2023 г.