Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри начело в последната тренировка, Алонсо и Перес катастрофираха

Пиастри начело в последната тренировка, Алонсо и Перес катастрофираха

1846
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Макларън

Оскар Пиастри бе най-бърз в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Емилия Романя. Катастрофа на Серхио Перес в самия край обаче попречи на нормалното протичане на финалните минути на сесията. Втори се нареди съотборникът на австралиеца в Макларън Ландо Норис, а трети бе Карлос Сайнц с Ферари.

Прекрасно бе времето в Имола и в началото на последния час за подготовка на отборите от Формула 1 преди квалификацията за Гран при на Емилия Романя. Температурата на пистата бе 43,7 градуса, тази на въздуха бе 23 градуса. В началото на сесията Макларън започна работа с хард, Ред Бул с медиум, а Ферари – със софт.

Предварителните прогнози бяха, че Ферари има предимство по отношение на квалификационното темпо, а Ред Бул – въпреки вчерашните си проблеми – в състезателното. Третата свободна тренировка бе моментът, когато екипите трябваше да проверят последните промени в настройките.

Според информация от падока и Ферари, и Ред Бул са били в петък със занижени режими на задвижващите си системи

През първите 15 минути пък отборите не работиха твърде упорито – в таблицата имаше едва 8 времена. Начело бе Шарл Льоклер с 1:16.281 мин (със софт). На 0,190 сек зад него бе Макс Верстапен (с медиум). Серхио Перес бе трети, следван от Карлос Сайнц, Ланс Строл, Естебан Окон, Фернандо Алонсо.

Сайнц излезе начело с 1:16.067 мин – с 2 стотни по-добро от това на съотборника му. Постепенно на трасето стана по-натоварено. Пилотите на Мерцедес също сложиха софт.

„На 2 секунди си от Сайнц в момента“, казаха на Хамилтън от тима по радиото.

„Откъде две секунди?“, попита той.

„0,8 са на правата.“

Ландо Норис (вече с медиум) излезе четвърти – на 0,343 сек зад Сайнц. Малко преди средата на сесията Фернандо Алонсо катастрофира на Риваца 2. Веднага след това се обади по радиото, че е добре. Рейс контролът спря тренировката.

Прекъсването трая 5 минути и сесията бе подновена. На изхода от питлейна се образува опашка. Пилотите изчакваха, за да отварят разлика със съперниците си. Вчера рейс директорът на Формула 1 Нилс Витик издаде разпореждане с минимално време за тур за квалификацията – отново в опит да се предотврати мотаене и бавене. В питлейна едва не се стигна до инцидент и Сайнц се обади, че от Уилямс са били на косъм от опасно пускане на свой пилот пред него.

Междувременно Оскар Пиастри бе излязъл трети (със софт), зад него бяха Верстапен и Норис

Макс бе най-добре класираният пилот с медиум. Пиастри записа нов най-добър сектор, но сбърка в самия край на тура си и излезе от пистата. 20 минути преди карирания флаг редът бе Сайнц, Льоклер, Пиастри, Верстапен, Норис, Перес, Цунода, Ръсел, Хамилтън, Даниел Рикиардо.

Ръсел се обади по радиото и поиска от тима си да провери пода на колата му, защото има голяма разлика в поведението в началото на обиколката в сравнение с вчера. Между двете коли на Мерцедес имаше разлика в отстоянието от пистата.

По-малко от 10 минути преди края на тренировката бе моментът за финални опити с нови меки гуми. Температурата на пистата бе достигнала 45,6 градуса. Пиастри бе най-бърз с 1:15.529 мин. В този момент Серхио Перес катастрофира при оставащи по-малко от 6 минути от сесията. Тренировката веднага бе спряна.

Рейс контролът възобнови тренировката за последните 2:20 минути. Льоклер изпревари съотборника си и Ланс Строл след излизането от питлейна. Шарл влетя в последен бърз тур буквално пет секунди преди изтичане на времето, изпреварвайки Гасли в последния завой, който пък се изпречи на Пиастри.

До края на тренировката имаше още няколко проблемни ситуации с трафика по трасето. Нещата се разминаха без инциденти. Пиастри остана пръв. Норис излезе втори пред Сайнц, Льоклер, Ръсел, Верстапен. Топ 10 допълниха Алекс Албон, Естебан Окон, Строл, Хюлкенберг.