Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри пръв в спринта в Катар, двоен успех за Макларън

Пиастри пръв в спринта в Катар, двоен успех за Макларън

2956
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Макларън

Оскар Пиастри спечели спринта през уикенда за Гран при на Катар. Съотборникът му в Макларън Ландо Норис води от старта до финала, но в последния завой намали и австралиецът излезе пръв. Трети бе Джордж Ръсел с Мерцедес.

Температурата на въздуха в началото на спринта бе 21 градуса, а тази на пистата – 26 градуса. Условията бяха същите като в петъчната свободна тренировка. Малко преди старта на късата състезателна дистанция стана ясно, че Серхио Перес и Франко Колапинто ще потеглят от питлейна. И при двамата отборите им Ред Бул и Уилямс бяха направили промени по окачванията. Те така или иначе бяха в дъното на колоната.

В Уилямс имат особено сериозни проблеми заради последните големи катастрофи на пилотите. Колапинто беше със старо окачване вчера и тъй като темпото му бе слабо отборът положи усилия да сложи обновеното от Сингапур, с което е и Алекс Албон. Отборът не разполага с почти никакви резервни части зарад инцидентите от миналите състезателни уикенди.

В пита на Ред Бул пък се разигра любопитна сцена. Перес огледа колата си и след това я сравни с тази на Макс Верстапен, което бе забелязано от странични наблюдатели. Още по-странен стартът на двамата. Перес се забави на излизането от питлейна, въпреки че вече светеше зелено. Колапинто го задмина отстрани и излезе преди него на пистата.

Всички пилоти бяха с гуми медиум освен Гуаню Жу, който бе избрал софт. При потеглянето Ландо Норис поведе от полпозишън

Оскар Пиастри атакува и изпревари Джордж Ръсел. Карлос Сайнц запази четвъртото място, докато Люис Хамилтън мина между двете Ферари-та. Шарл Льоклер бе шести, следван от Нико Хюлкенберг и Пиер Гасли, а Макс Верстапен отиде чак девети.

Във втората от общо 19 обиколки Норис бе на 1,2 сек пред Пиастри. На по-малко от секунда зад австралиеца вървеше Ръсел. Пилотът на Мерцедес се доближи максимално до съперника от Макларън и опитваше да го притиска. В четвъртия тур Ръсел атакува Оскар, който се защити и запази втората позиция.

„Той просто зави в мен!“, обади се по радиото Ръсел.

Верстапен пък каза на тима си, че да обясни поведението на колата с нестабилна задна част би било „омаловажаване“

В седмия тур Норис бе само на 0,2 сек пред Пиастри, а Ръсел – на 0,6 сек от Оскар. Сайнц бе на още шест десети от секундата от Мерцедес-а, а Хамилтън вървеше на 0,7 сек зад испанския пилот на Скудерията. В осмата обиколка Верстапен взе осмото място от Пиер Гасли.

В деветата обиколка дойде нова атака от Ръсел, но и този път не успя да мине пред австралийския състезател на Макларън. Норис в челото не можеше да се откъсне на сериозна разлика, но поддържаше постоянно темпо спрямо съперниците зад себе си. В десетия тур Пиастри пак се доближи само на 0,2 сек от него и веднага след това отиде на половин секунда назад преди разликата да стане почти цяла секунда.

В 13-ата обиколка Льоклер атакува Хамилтън. Пилотът на Мерцедес се защити в няколко завоя, но монегаскът накрая излезе пред него на пета позиция.

Ръсел протестираше по радиото, че Пиастри спира много късно. Норис се обади по радиото, че пет обиколки преди края има затруднения с предните гуми. Попита дали да ги пази, а отговорът бе: „Помогни на Оскар“.

Перес пък влезе в бокса и сложи нов нос. Мексиканският пилот бе последен в колоната. Льоклер пък получи инструкция да не натиска прекалено в 12 и 13-ти завои.

Ръсел опита да атакува и в последните две обиколки на спринта, но така и не се справи с Пиастри. Накрая Норис, който води до последно, намали и пропусна съотборника си, който след това благодари за екипната работа. Ръсел остана трети, следван от Сайнц, Льоклер, Хамилтън, Хюлкенберг, Верстапен.