Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри пред Ръсел и Верстапен в последната свободна тренировка на Албърт парк

Пиастри пред Ръсел и Верстапен в последната свободна тренировка на Албърт парк

Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Макларън

Оскар Пиастри бе най-бърз в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Австралия. Пилотът на Макларън изпревари Джордж Ръсел (Мерцедес) и Макс Верстапен с Ред Бул.

Шансът за дъжд в събота се увеличи на 20%, след като прогнозата бе за 10% само преди два дни. Възможността утре да вали остава 95%. Това ще направи избора на настройки труден. Температурата на въздуха бе значително по-висока от петъчната – 32 градуса, тази на пистата бе 39 градуса.

Оливър Беърман пръв се нареди на изхода от питлейна. Пилотът на Хаас катастрофира в петъчната първа тренировка. Екипът не успя да поправи колата му за втората сесия и британският пилот искаше да провери болида и да навакса каквото може от изпуснатата подготовка.

В третата си обиколка на пистата Албърт парк обаче Беърман пак се завъртя и заседна в зона за сигурност. Тренировката веднага бе спряна

Прекъсването продължи по-малко от 10 минути и третата свободна тренировка на пистата Албърт парк бе подновена. Първоначалният избор на гуми бе разнообразен. От Ред Бул започнаха работа със софт, Естебан Окон и Джак Дуън също взеха най-меките гуми. Астън Мартин и Люис Хамилтън сложиха медиум. Пилотите на Рейсинг Булс бяха с хард.

Лоусън бе извикан обратно в пита. След десетина минути каране начело в класирането бе Оскар Пиастри с 1:17.298 мин. Верстапен бе на 0,334 сек зад него. Дуън бе трети, на половин секунда от постижението на пилота на Макларън. Четвърти в подреждането бе Шарл Льоклер, следван от Андреа Кими Антонели, Карлос Сайнц, Пиер Гасли, Окон, Ланс Строл, Фернандо Алонсо. Верстапен свали 0,652 сек от времето на Пиастри и даде 1:16.646 мин. Хамилтън излезе четвърти. Седемкратният световен шампион отново се оплака от нестабилна предна част. През това време Антонели се доближи на 0,224 сек до Верстапен.

Карлос Сайнц се обади по радиото да поиска от Уилямс да проверят лявата страна на болида му, тъй като докосна стена

Алекс Албон пък даде второ време – на 0,155 сек от Верстапен, и то с гуми хард. Лоусън продължаваше да е в пита, след като от Ред Бул го прибраха заради неуточнен проблем. Проверяваха задвижващата система.

Джордж Ръсел даде най-добро време – 1:16.402. Норис излезе втори, на 0,195 сек от пилота на Мерцедес. Той бе изместен от Албон, след като от Уилямс също преминаха към гуми софт. Сайнц записа трето време с най-меките гуми. (

15 минути преди карирания флаг редът в класирането бе Ръсел, Албон, Сайнц, Норис, Верстапен, Льоклер, Хамилтън. Топ 10 допълваха Антонели, Пиастри и Цунода. Верстапен свали 0,4 сек от времето на Ръсел – 1:16.002 мин.

Сайнц се нареди зад съотборника си, като той също работеше с твърдите гуми. Пилотите на Уилямс бяха прескочени от тези на Ферари (със софт). Льоклер бе на 0,030 сек от Верстапен, а Хамилтън – на 0,031.

Джордж Ръсел даде най-добро време – 1:16.402. Норис излезе втори, на 0,195 сек от пилота на Мерцедес. Той бе изместен от Албон, след като от Уилямс също преминаха към гуми софт. Сайнц записа трето време с най-меките гуми.

15 минути преди карирания флаг редът в класирането бе Ръсел, Албон, Сайнц, Норис, Верстапен, Льоклер, Хамилтън. Топ 10 допълваха Антонели, Пиастри и Цунода. Верстапен свали 0,4 сек от времето на Ръсел – 1:16.002 мин. Пиастри веднага доближи Ред Бул-а на 0,075 сек. Льоклер бе шести – на 0,284 сек.

Пиастри излезе пръв с 1:15.921 мин

Льоклер даде четвърто време (+0,267 сек). Ръсел измести Верстапен от втората позиция и се доближи на 0,039 сек до австралийския пилот на Макларън.

До края на сесията Пиастри запази първото място през Ръсел и Верстапен. Льоклер остана четвърти (той каза, че болидът му е с нестабилна задна част и не е уверен в поведението му), следван от Антонели и пилотите на Уилямс Сайнц и Албон. Топ 10 допълниха Хамилтън, Цунода и Норис.