Оскар Пиастри разкритикува карането на Ланс Строл в Италия. Пилотът на Макларън заяви, че канадецът се е държал доста странно и го задържал прекалено дълго. По този начин Пиастри е загубил ценно време и не е успял да настигне Шарл Льоклер.
Пиастри заложи на стратегия с две спирания в последното издание на Гран при на Италия. Австралиецът спря за втори път в 38-тата от общо 53 обиколки. След това той започна да топи изоставането си от Льоклер и Карлос Сайнц. Състезателите на Ферари заложиха на алтернативна стратегия и направиха само един питстоп
Еднократният победител в F1 успя да се справи със Сайнц в края на обиколка №44. После той продължи да гони Льоклер. За нещастие, Пиастри попадна в трафик и беше заклещен зад Ланс Строл. Австралиецът успя да се справи с пилота на Астън Мартин, но загуби ценно време. В крайна сметка Пиастри остана на 2.6 сек. зад Льоклер и изпусна почти сигурна победа.
„В общи линии веднага попитах какво темпо трябва да имам, за да се доближа и да изпреваря Шарл Чарлз“, каза Пиастри. „Темпото, от което се нуждаех, беше основно това, което имах през първите няколко обиколки. В онзи момент бях доста оптимистично настроен.“
„Знаете, че загубих доста време зад Карлос. След това имаше и Строл, който караше така, сякаш това беше първото му състезание с картинг. Не какво му мина през главата, когато видя синия флаг. Това ми коства поне още една секунда“, добави пилотът на Макларън.
Пиастри призна, че загубеното време зад Сайнц и Строл му е коствало възможността да спечели надпреварата. Той също така вярва, че не е бил перфектен по време на последния си стинт.
„Този стинт да е перфектен, за да мога да спечеля състезанието. Знаете, че тези малки неща в крайна сметка ни костваха малко шанс. Тази възможност така или иначе щеше да е доста трудна, но със сигурност не беше далеч от възможността да постигнем успех.“
„Натисках здраво, за да се опитам да го направя. Не можех да се движа по-бързо. Да, малко не ми достигна, за да се преборя за първото място“, добави Пиастри.
Пилотът на Макларън добави, че не е разочарован от стратегията с две спирания. Според него, затварянето на състезанието с едно спиране е щяло да бъде прекалено рисковано за гумите
„Ако информацията, която получих по радиото, е вярна, тогава не става въпрос за по-бавно каране. Просто трябваше да се придържаме към грейнинга и да го преодолеем.“
„Като се има предвид, че в тренировките не можеш да натиснеш педала на спирачката, защото превръщаш предната гума, изглеждаше много рисковано да затвориш състезанието с едно спиране. В ретроспективен план това беше правилното нещо. Разбира се, всички знаят много повече, след като бъде развят карирания флаг“, завърши Оскар Пиастри.
POV you’re a McLaren content creator. 🎥 pic.twitter.com/0ipwHUxd5c
— McLaren (@McLarenF1) September 2, 2024