Оскар Пиастри разглежда възможността да премине във Ферари от 2027 г. Информацията е на швейцарския вестник „Блик“. В публикация на изданието се твърди, че за догодина всичко в Макларън е ясно, но австралийският пилот „вече гледа към Ферари за 2027-ма“.
Слуховете за възможността Пиастри да премине във Ферари са почти неразделни от тези, че мениджмънтът на Шарл Льоклер търси варианти за монегаска извън Скудерията
Според „Блик“ „2026 г. ще е вероятно последният сезон на Льоклер и [Люис] Хамилтън във Ферари“. Шарл е вече седма година част от екипа в Маранело, другата седмица навършва 28 години и се смята, че ако догодина Скудерията няма кола, която да му даде възможност да участва в битка за титлата, то има голяма вероятност той да си тръгне. Привличането на Хамилтън пък бе съпроводено с огромни очаквания. В действителност представянето е далеч от надеждите и това навежда на мисълта, че седемкратният световен шампион няма да се задържи дълго във Ферари.
В Макларън твърдят, че отношението на отбора към двамата им пилоти – Пиастри и Ландо Норис – е еднакво. Вече в няколко ситуации обаче състезателите обсъждат кой на кого каква услуга има да връща. Решенията на тима не се приемат еднозначно и се смята, че у Пиастри расте недоволство. Твърди се дори, че мениджърът му Марк Уебър е бил наскоро във Ферари. Това налива масло в слуховете за евентуална смяна на отбора за австралийския пилот.
Сезон 2026 ще е изключително важен за доста решения в зависимост от представянето на отделните отбори при влизането в сила на новите правила във Формула 1. Пиастри има договор с Макларън, който е до 2028 г. През март тази година той подписа продължение на съществуващия си контракт. В Гран при обаче не е невъзможно и дългосрочни споразумения да бъдат прекратявани предсрочно.
Пиастри бе особено недоволен от ситуацията в началото на Гран при на Сингапур, когато се стигна до удар между него и съотборника му Норис. От Макларън му обясниха, че Ландо трябвало да избегне Макс Верстапен. На това Оскар отговори, че да се опазиш от друг болид с цената на сблъсък със съекипника си е „кофти свършена работа“. Дейвид Култард се съгласи с австралиеца.
„Оскар даде много сериозен аргумент. По-рано през годината обърнах внимание точно на това. Бъркането (в ситуациите на пистата от страна на отбора) трябва да е само в известна степен, тъй като в някакъв момент става нечестно“, коментира Култард
„Не искам да отварям стари рани, но аз съм пропускал Мика Хакинен няколко пъти. В замяна той ми давал трета позиция, когато съм вървял четвърти. Никога не получих победа. Ако ще е честно, да е наистина честно“, допълни шотландецът.
Според Ралф Шумахер пък радио комуникацията между Пиастри и състезателния му инженер Том Сталард в Сингапур показва, че бронята на австралиеца се пропуква под напрежението на битката за титлата тази година.
„Оскар демонстрира повече нерви в момента“, заяви бившият F1 пилот.
View this post on Instagram














