Алесандро Пиер Гуиди коментира успеха на Ферари в 24-те часа на Льо Ман. Италианецът призна, че е очаквал шансовете за победата в състезанието да се изпарят след завъртането му в нощните часове. В крайна сметка обаче именно невероятното каране на Пиер Гуиди бе в основната на историческия успех за Ферари.
Ферари триумфира в 91-вото издание на 24-те часа на Льо Ман. Успехът в легендарното състезание бе записан от прототип №51 с екипаж Алесандро Пиер Гуиди/Антонио Джовинаци/Джеймс Каладо. Тримата допуснаха най-малко грешки и разполагаха с невероятна скорост и надеждност
Пиер Гуиди водеше с нелоша преднина по време на нощните часове от състезанието. Италианецът се завъртя в единия от шиканите на дългата права, тъй като се опитваше да избегне удар с автомобил от друга категория. За щастие бързата реакция на маршалите помогна на Пиер Гуиди да се върне на трасето сравнително бързо. Пилотът на Ферари призна, че е очаквал да загуби всякакви шансове след случилото се по време на нощните стинтове в Льо Ман.
„Честно казано, това беше труден момент. Опитах да избегна удар с друг автомобил, след което минах през мокър участък мокра настилка и влязох в капана за чакъл“, сподели Пиер Гуиди.
„Просто се надявах маршалите да са бързи. В крайна сметка те свършиха невероятна работа [по връщането на автомобила на пистата], защото не загубих нито една обиколка. След това се върнах в играта благодарение на следващата кола за сигурност“, продължи Пиер Гуиди.
„Разбира се, няколкото минути в капана за чакъл не бяха никак приятно усещане. Сякаш всичко беше загубено. Беше жалко. Но до края на състезанието оставаше още много време. Всички знаем, че в 24-те часа на Льо Ман всичко може да се случи. Не се отказах, опитах се да натисна и да наваксам изоставането си. Когато се върнах в играта, си казах: „Добре, можем да го направим“, каза още пилотът на Ферари.
По-късно в състезанието Пиер Гуиди претърпя изпитание след като когато пое управлението на Ферари 499P в 19-ия час. Тогава автомобилът с №51 не искаше да се рестартира. Това принуди италианския пилот да извърши пълен цикъл на захранване, преди да се върне на пистата. Разбира се, това струваше на пилота на Ферари малко повече от минута.
Проблемът се появи отново в края на състезанието, когато Пиер Гуиди отново беше зад волана. За щастие, Ферари вече имаше достатъчно преднина, за да запази първото място.
„Имахме фалшива червена светлина и не можехме да запалим автомобила. Трябваше да рестартираме всички системи. Част от процедурата беше да задържа тези два бутона. Аз го направих, за да мога да рестартирам. Случи се два пъти. Може би за втория бях по-подготвен от първия, което ми позволи да рестартирам малко по-бързо“, завърши Алесандро Пиер Гуиди.
Съотборниците на Пиер Гуиди Антонио Джовинаци и Джеймс Каладо също споделиха впечатленията си от надпреварата в Льо Ман
„За мен и Алесандро това е още по-специално чувство. За пръв път карахме този автомобил през юли 2022-ра, така че постигането на този резултат – полпозишън и победа – след по-малко от година е несъмнено фантастично. В никакъв случай не беше сигурно, че ще успеем. Целият екип и моите съотборници свършиха страхотна работа, заради която се качихме на най-високото място на подиума. Благодарим на Ферари и на всички, които помогнаха това се случи. След 50 години се върнахме към победите и трябва да се гордеем с това“, каза Джовинаци.
„Усещането да спечелиш това състезание е невероятно. Екипът свърши невероятна работа. Честно казано автомобилът беше невероятен. Усещането за каране е толкова специално- балансът, представянето, двигателят и начинът, по който работи, са превъзходни. Благодаря на всички, които участват в този проект. Мисля, че това показва от какво е създаден Ферари 499P. Да, два пъти съм печелил тук в GT категорията, но това е малко по-различно. Определено усещането е друго- вниманието, феновете на Ферари и червеното във всеки завой. Затова благодаря на всички за този успех“, заяви Каладо.
Our star of the show, #Ferrari499P 🤩 #LeMans24#FerrariHypercar #WEC #LeMansCentenary pic.twitter.com/RnCnM0izCe
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) June 12, 2023