Пилоти от MotoGP посетиха пистата в Бразилия, която ще приеме кръг от шампионата догодина. На трасето бяха Лука Марини (Хонда) и Франко Морбидели (VR46 Дукати), както и местните звезди Ерик Гранадо и Диого Морейра. Според спортният директор на Дорна Карлос Еспелета, трасето е „създадено за MotoGP“, но ще се нуждае от някои подобрения преди шампионатът да се завърне.
Today Brazilian fans got a taste of what’s to come as Franco Morbidelli, Diogo Moreira, Eric Granado and Luca Marini visited the Autódromo Internacional Ayrton Senna to do some promo with some very excited fans!
HRC#MotoGP pic.twitter.com/eaCdDIoA41
— Everything Moto Racing (@everythingmrace) March 17, 2025
По-тази седмица на пистата „Аутодромо Аертон Сена“ в Гояния прие специално MotoGP. Участници в него бяха настоящите пилоти от световния шампионат Лука Марини и Франко Морбидели, както и местните звезди Ерик Гранадо (MotoE) и Диого Морейра (Moto2). Всичките те минаха пеша по пистата, а после направиха по няколко обиколки със серийни мотоциклети. Накрая те участваха в събитие с многобройните фенове, дошли на трасето.
В края на миналата година MotoGP обяви, че ще се завърне в Бразилия през 2026 г. Световният шампионат сключи петгодишен договор с пистата, кръстена на Аертон Сена. Така MotoGP ще се завърне в страната от Южна Америка след 22-годишно отсъствие
Пистата край Гояния е приемала стартове от MotoGP от 1987 до 1989 г. След това шампионатът се състезава на други трасета, включително Интерлагос (1992 г.) От 1995 до 2004 г. Бразилия имаше старт от MotoGP на вече несъществуващата писта Жакарепагуа в Рио де Жанейро. Събитието беше известно като „Гран при на Рио де Жанейро“ и е печелено от легенди като Валентино Роси и Мик Дуън.
През годините имаше няколко опита за връщане на Бразилия в MotoGP. През 2014 г. шампионатът трябваше да се състезава на писта, разположена близо до столицата Бразилия. Събитието обаче пропадна, тъй като строителните работи по трасето бяха прекратени. По-късно пистата обяви фалит.
Вторият опит за завръщане на Бразилия в MotoGP беше в периода 2019-2021 г. Тогава Дорна подписа предварителен договор за състезание, което да се проведе на нова писта край Рио де Жанейро. За съжаление, трасето така и бе не построени и остана на ниво проект.
Трасето край Гоания ще претърпи някои промени, за да получи нужната хомологация от ФИМ. Едва след това световният шампионат по мотоциклетизъм ще може да се върне в Бразилия.
Главният спортен директор на Дорна Карлос Еспелета казва, че пистата е „създадена за MotoGP.“ Но в същото време той призна, че трябва да направи повече, за да се приведе в съответствие със стандартите на шампионата догодина
„Супер щастливи сме. Смятаме, че това беше страхотно събитие“, каза Еспелета.
„Благодарни сме на правителството на щата Гояс. Трасето е създадено за MotoGP. Разбира се, има много неща, които пистата трябва да направи през следващите 12 месеца, но сме наистина щастливи. Феновете тук са невероятни. Ние сме наистина щастливи от гостоприемството и приемането на MotoGP тук, в Бразилия“, добави спортният директор на Дорна.
„Чудесно е да видим подкрепата и е чудесно да видим, че има публика тук, просто трябва да надградим това“, каза Дан Росомодно. „Много пъти съм казвал, че спортът е един от последните бастиони на общностната дейност, която обединява хората.“
„След като виждаме страстта, която тези фенове изпитват към нашия спорт и като виждаме как нашите състезатели реагират на това, сме развълнувани да се върнем тук след една година“, добави главният оперативен директор на Дорна.
Марини също смята, че пистата ще бъде една от най-бързите в календара на MotoGP.
„Мисля, че това е супербърза писта. Може би средната скорост ще бъде най-бързата в календара на MotoGP. На писта като тази, на която можеш да видиш много завои от трибуните.. Ще бъде невероятно и за феновете и ние ще се опитаме да им предоставим възможно най-доброто шоу“, коментира пилотът на Хонда.
Thanks for the warm welcome, Brazil!
See you in 2026!
#MotoGP pic.twitter.com/XOKhzUoluI
— MotoGP™
(@MotoGP) March 17, 2025