Бъдещето на Педро Акоста продължава да бъде обект на спекулации. Най-сериозен интерес към испанеца проявява Хонда. Говори се, че марката предлага тригодишен договор на стойност €30 млн. Отборът на Валентино Роси също иска да привлече Акоста в редиците си. В същото време Пит Бейрер заяви, че 20-годишният пилот има договор с КТМ и за следващия сезон.
Honda le habría ofrecido un contrato a Pedro Acosta de 10M€ por temporada durante 3 años. El español tiene aun contrato hasta 2027 pero la intención de la marca nipona es contar con él desde 2026, año en el que se le acaba el contrato a Marini.#MotoGP #QatarGP pic.twitter.com/G36uKQXuD2
— OVT || MotoGP (@Overtake_GP) April 13, 2025
По време на уикенда в Катар се появиха нови спекулации за бъдещето на Акоста. Испанецът е един от най-големите млади таланти в мотоциклетния спорт. Миналата година той записа няколко подиума и стана новобранец на годината в MotoGP.
Предполага се, че най-голям интерес към Акоста проявява Хонда. Японският производител е готов да предложи на испанеца заплата, която е много по-голяма от тази, която сега взима в КТМ. Според слуховете, Акоста е получил оферта за тригодишен договор с обща заплата от €30 млн.
Хонда ма ясна ясната амбиция на Хонда да се върне в челото на MotoGP и да продължи развитието на RC213V. Затова било логично да се насочи към най-голямата млада звезда в падока на MotoGP. В момента марката разчита на Жоан Мир и Лука Марини. Не се изключва италианецът да бъде освободен в края на сезона. В същото време световният шампион за сезон 2020 има договор и за 2026 г.
Акоста започна втората си година премиерния клас и първата със заводския пилот на КТМ. Досега той не повтаря резултатите, които постигна преди 12 месеца. 20-годишният пилот има само две класирания в зоната на точките. Миналия уикенд той се класира осми в Гран при на Катар. Пред той отпадна в Остин, макар и да взе точки в спринта. В момента Акоста е 11-ти във временното класиране с актив от 26 точки. Веднага зад него е съотборникът му Брад Байндър.
Интерес към Акоста проявява и VR46. Отборът на Валентино Роси разчита на Франко Морбидели и Фабио Ди Джанантонио. Въпреки това тимът не би отхвърлил възможността да привлече младия испанец в редиците си през 2026 г. Ако това се случи, то най-губещ от цялата ситуация ще е Морбидели. Договорът на трикратния победител в MotoGP е до края на тази година, докато този на Ди Джанантонио е директно с Дукати и продължава до следващия сезон.
Междувременно мотроспорт директорът на КТМ Пит Бейрер бързо разсея слуховете за бъдещето на Акоста. Той даде да се разбере, че испанецът има договор с марката за 2026 г.
„Мисля, че го приемам като комплимент. Ако сега всички тези суперзвезди смятат, че Педро е добър състезател, то ние открихме това още преди няколко години. Точно затова го подкрепяме още от времето, когато участваше в Купата на новобранците“, каза Бейрер.
„Той има договор с нас. В този смисъл се чувствам добре и го приемам като комплимент. Това е добре и също е един тип състезание. Добрите отбори искат добри състезатели, така че трябва да се представяме заедно и да накараме Педро да се чувства комфортно тук“, добави моторспорт директорът на КТМ.
Бившият мениджър на КТМ Франческо Гуидоти също коментира бъдещето на Акоста в MotoGP. Италианецът не е сигурен дали 20-годишният пилот ще реши да напусне австрийската марка, която продължава да се намира в сериозна финансова криза
„Не знам доколко той ще иска да си тръгне. Може дори да си помисли, че след като сме направили толкова много заедно, не иска това да е неговият лимит“, каза Гуидоти.
„Подобно на това, което Хонда направи с Марк.. запазването на един пилот на всяка цена може да бъде лоша реклама. Ако той катастрофира във всяко състезание и не е щастлив, няма да може да говори лошо за мотора, но не може да говори и добре за него. Това не е добра ситуация.“
Snapshots from @37_pedroacosta‘s weekend at the #QatarGP! 📸 pic.twitter.com/kBvRVM14F5
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) April 15, 2025