След кризисна среща между представители на отборите, ФИА и Пирели в хотел Доринт на пистата Нюрбургринг е било решено италианският производител да направи промени в конструкцията на гумите, като ще се използва тази от миналата година, при която каркасът е подсилен с кевларен пояс, комбинирани със смесите от този сезон. Тази мярка е успокоила пилотите, както обясниха шестима от тях на днешната пресконференция. На нея освен германските състезатели участие взеха също така Серхио Перес и Даниел Рикиардо.
„Важно е, че гумите са променени с идеята да се повиши сигурността“, обясни мексиканският пилот на Макларън. „През изминалата седмица проблемите можеха да имат и по-тежки последствия и е хубаво, че от Пирели реагираха моментално.“
„Съгласен съм със Серхио“, заяви и Нико Хюлкенберг. „Става дума за нашата сигурност и промени трябва да бъдат направени. Не мисля, че трасето тук ще създаде особени проблеми за гумите. Няма толкова бързи завои, колкото на Силвърстоун и затова мисля, че тук ще е много по-сигурно.“
„Аз се чувствах сигурен и нямах проблеми с гумите“, призна пилотът на Форс Индия, Адриян Сутил. „Успях да завърша състезанието с два стопа в бокса, така че нямах особени притеснения. Сигурността трябва да е водеща, но не бе 100% сигурно, къде бе проблемът. Някои казваха, че е заради бордюрите, други заради гумите. Трудно е да се каже, къде точно е проблемът. Четири спукани гуми за едно състезание обаче са прекалено много.“
„В Монреал не успяхме да съберем достатъчно опит с гумите заради времето“, обясни Нико Розберг впечатленията си от експерименталните продукти на Пирели, които бяха на разположение в петък. „Така че със сигурност има някои въпросителни. Трябва да се опитаме да съберем колкото се може повече данни през този уикенд. Новите гуми трябва да са прогрес и да нямаме грижи за сигурността.“
Кой предпочита новите гуми, това пилотът на Мерцедес не би могъл да определи.
„Възможно е, новите гуми да имат отражение върху представянето. Сега първо ще трябва да разберем начина им на работа и после да се опитаме да извадим най-доброто от тях.“
Очаква се, че от промяната най-голяма полза ще имат отборите на Ред Бул и Мерцедес. Дали това е така ще видим вероятно едва в неделя.
„Трудно е да се предвиди, как промените ще повлияят“, заяви Себастиян Фетел. „Не смятам, че Пирели имат интерес да променят съотношението на силите. Смятам обаче, че за всички нас е добре, че получаваме нови гуми за това състезание, които ни гарантират подобрение на сигурността.“