Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите искат ново правило при катастрофа в квалификацията

Пилотите искат ново правило при катастрофа в квалификацията

1858
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: ATP

Асен Стоянов, Монте Карло. Пилотите искат да има нови правила в случаите на инцидент по време на 3-ата част на квалификацията. Това заяви Карлос Сайнц преди началото на свободните тренировки за Гран при на Монако.

Състезателите искат от ФИА при катастрофа в последния сегмент от квалификацията, пилотът, който я е предизвикал, да загуби постигнатото време досега в тази част, ако има записано такова. Според тях така ще се избегнат опитите за умишлени инциденти на градски трасета, които да предизвикват жълти или червени флагове и отнемане на възможността на останалите пилоти да подобрят времената си.

„Вярно е, че се опитваме да прокараме това правило“, заяви Сайнц. „Защото когато си на първа редица след първите опити, винаги имаш да губиш по-малко от другите при вторите опити. От ФИА ни казаха в Баку, че ще гледат под лупа такива инциденти. И ако има съмнения, че са умишлени, ще ги преглеждат. Но как да знаеш дали са умишлени или не?”

Макс Вестапен подкрепи Саинц, като даде пример как в други категории, ако причиниш червен флаг, веднага губиш всички времена от квалификацията.

Според него сега ще е важно той да направи добра първа бърза обиколка в Q3, защото рисковете от инциденти в Монако са повече. И на това трасе според него разликите ще са по-малки.

Има подозрения, че през годините именно в Монако имаше няколко такива инциденти на пилотите. През миналия сезон имаше сериозни съмнения, че Серхио Перес се удари нарочно в завоя Портие при излизането към тунела, за да попречи на съотборника си в Ред Бул Макс Верстапен да подобри времето си.

През 2014 г. в Q3 Нико Розберг, с най-добър резултат след първите опити, сбърка на Мирабо и излезе в зоната за сигурност. Това попречи на Люис Хамилтън да се опита да подобри времето му.

А през 2006 г. Михаел Шумахер с Ферари спря на Раскас в самия край. След дълго разследване тогава той дори бе счетен за виновен, че нарочно е направил маневрата. След което германецът бе пратен да стартира последен.