Асен Стоянов, Монте Карло. Пилотите искат да има нови правила в случаите на инцидент по време на 3-ата част на квалификацията. Това заяви Карлос Сайнц преди началото на свободните тренировки за Гран при на Монако.
Състезателите искат от ФИА при катастрофа в последния сегмент от квалификацията, пилотът, който я е предизвикал, да загуби постигнатото време досега в тази част, ако има записано такова. Според тях така ще се избегнат опитите за умишлени инциденти на градски трасета, които да предизвикват жълти или червени флагове и отнемане на възможността на останалите пилоти да подобрят времената си.
Monaco Thursdays 🤩#MonacoGP pic.twitter.com/1wf122jgwg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 25, 2023
„Вярно е, че се опитваме да прокараме това правило“, заяви Сайнц. „Защото когато си на първа редица след първите опити, винаги имаш да губиш по-малко от другите при вторите опити. От ФИА ни казаха в Баку, че ще гледат под лупа такива инциденти. И ако има съмнения, че са умишлени, ще ги преглеждат. Но как да знаеш дали са умишлени или не?”
Макс Вестапен подкрепи Саинц, като даде пример как в други категории, ако причиниш червен флаг, веднага губиш всички времена от квалификацията.
Според него сега ще е важно той да направи добра първа бърза обиколка в Q3, защото рисковете от инциденти в Монако са повече. И на това трасе според него разликите ще са по-малки.
Има подозрения, че през годините именно в Монако имаше няколко такива инциденти на пилотите. През миналия сезон имаше сериозни съмнения, че Серхио Перес се удари нарочно в завоя Портие при излизането към тунела, за да попречи на съотборника си в Ред Бул Макс Верстапен да подобри времето си.
this gives me nico rosberg monaco 2014 vibes 🤓 pic.twitter.com/S3scLekDNs
— 𝓐 (@sarasosoow) May 22, 2021
През 2014 г. в Q3 Нико Розберг, с най-добър резултат след първите опити, сбърка на Мирабо и излезе в зоната за сигурност. Това попречи на Люис Хамилтън да се опита да подобри времето му.
А през 2006 г. Михаел Шумахер с Ферари спря на Раскас в самия край. След дълго разследване тогава той дори бе счетен за виновен, че нарочно е направил маневрата. След което германецът бе пратен да стартира последен.
In the 2006 Monaco GP Qualifying; Michael Schumacher, after setting the fastest lap, parked his car at the Rascasse chicane, denying Fernando Alonso his final lap which could have given him the pole. He was penalized, starting the race from the back of the grid. #OffSeasonF1Facts pic.twitter.com/iKyiTlw7BZ
— RagnhiId (@ragnf1) January 9, 2022