Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите на Макларън начело след първата свободна тренировка на Хокенхайм

Пилотите на Макларън начело след първата свободна тренировка на Хокенхайм

37
0
Люис Хамилтън,Макларън,фенки

След дъждовния уикенд на Силвърстоун днес лятото отново не показа своето истинско лице в първата свободна тренировка на пистата Хокенхайм в Германия. При температури на въздуха от 18 градуса и сериозна облачност дори от време на време прехвърчаха и дъждовни капки. Това доведе до слаба интензивност на трафика в първия половин час на трасето, както и в последните 10 минути от сесията.

След края на първите 90 минути Дженсън Бътън показа, че новостите в Макларън най-вероятно ще помогна за излизането от кризата, в която се намира отбора в последните два уикенда. Световният шампион за 2009 г. записа време от 1:16,595 мин., като по този начин изпревари съотборника си Люис Хамилтън с малко под половин секунда. Това затвърди добрите впечатления от новия аеродинамичен пакет, за който обаче още е рано да се правят генерални заключения.

Третото място остана за водача във временното класиране Фернандо Алонсо от екипа на Ферари. Испанецът изпревари Михаел Шумахер едва с 0,013 сек., а подобна бе и преднината на пилота на Мерцедес пред петия Серхио Перес със Заубер. Още двама германци записаха място в топ 10, като Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Нико Розберг (Мерцедес) се наредиха шести и седми. Десетката се допълни от Фелипе Маса (Ферари), Пастор Малдонадо (Уилямс) и Ромен Грожан (Лотус).

Световният шампион Себастиян Фетел записа едва 12-и резултат със своя Ред Бул, изоставайки на повече от 1,7 сек. Неговият колега Марк Уебър пък бе едва 20. Друга звезда, Кими Райконен от екипа на Лотус пък се класира 15-и.

Времето на Хамилтън бе повлияно от бавен болид на Испания Рейсинг при спирането за завоя Закс иначе вероятно той щеше да изпревари своя съотборник. Но за екипа на Макларън времената не бяха във фокуса на вниманието, а по-скоро тестовете на новите елементи, които трябва да подобрят поведението на колата. Впечатление правеха най-вече новата изпускателна система и новия под, както и ламелите върху променените кутии на радиаторите.

Ферари също имаха нови компоненти и заради това механиците често използваха жълтата аеро боя FloViz върху предното и задното крило, за да видят промяната във въздушния поток. Като цяло отборите днес използваха много и странни сензори за измерването на определени стойности, като новост бе окабелената решетка зад задните гуми на болида на Заубер.

От Лотус пък пуснаха информация в Туитър, че днес ще използват „строго секретен“ нов пакет. Стана ясно, че вероятно се има предвид така наречената двойна DRS система, подобна на тази при Мерцедес.

Втората свободна тренировка започва в 15 ч. българско време.